Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Life Inc.

How the world became a corporation, and how to take it back

Paperback Engels 2009 1e druk 9780099516699
Verwachte levertijd ongeveer 11 werkdagen

Samenvatting

In 'Life Inc.' Beschrijft Douglas Rushkoff een tijdloze en provocatieve blik op de oorsprong en natuur van de hedendaagse wereld: een modern systeem. Een wereld waarin alles aangepast kan worden, een gesloten systeem dat niet overwint door exclusiviteit maar door totale inclusiviteit.

Specificaties

ISBN13:9780099516699
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:274
Uitgever:Random House
Druk:1
Verschijningsdatum:20-6-2009
Hoofdrubriek:Economie
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Interviews en artikelen (2)

nieuws
Naar een wereld van digiphrenia en fractalnoia
Jeroen Ansink 24 februari 2014 De Amerikaan Douglas Rushkoff (Life Inc. en Program or be Programmed) is een van de meest interessante (en in het Nederlands nog onvertaalde) nieuwe mediadenkers van het moment. Hij schrijft sinds begin jaren negentig over het internet, muntte de term social currency en viral media en voorspelde al in 1997 het barsten van de dotcom-zeepbel.
interview
Douglas Rushkoff: ‘Ziek zijn is nuttiger dan een boswandeling’
Jeroen Ansink 2 april 2010 In Life Inc. stelt de Amerikaanse auteur Douglas Rushkoff dat multinationals zich gedragen als de koloniale bedrijven van weleer. De invloed van het grootkapitaal ontmantelt de gemeenschap en dwingt mensen om te denken als een onderneming. ‘Elk moment dat je niet consumeert of produceert is een belasting op het BNP.’

Inhoudsopgave

Introduction: Your money or your life: a lesson on the front stoop

1. Once removed: the corporate life-form
2. Mistaking the map for the territory
3. The ownership society
4. Individually wrapped
5. You, you're the one
6. To whom credit is due
7. From ecology to economy
8. No returns
9. Here and now

Acknowledgements
Notes
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Life Inc.