Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Scaling Up Excellence

Getting to more without settling for less

Gebonden Engels 2014 1e druk 9780385347020
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

In ‘Scaling up Excellence’ gaan bestsellerauteur Robert Sutton en Huggy Rao in op een uitdaging die het succes van elke organisatie bepaalt: schaalvergroting. Sutton en Rao hebben een groot deel van de afgelopen tien jaar besteed aan onderzoek naar succesvolle groei. Hoe houden organisaties de processen in de hand als er meer en meer mensen aan meewerken en meer en meer mensen moeten worden bediend? U leest het in dit boek.

Specificaties

ISBN13:9780385347020
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:346
Uitgever:Crown
Druk:1
Verschijningsdatum:14-3-2014
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Doormodderen met beleid
Jeroen Ansink | 3 september 2014
Soms verschijnt er een businessboek waarbij je je afvraagt waarom het al niet veel eerder is geschreven. Hoewel er op managementgebied alleen al in de Verenigde Staten jaarlijks zo'n tienduizend nieuwe titels bijkomen, zijn er in het genre kennelijk nog steeds witte vlekken die moeten worden ingevuld. Scaling up excellence van Stanford-hoogleraren Robert Sutton en Huggy Rao is zo'n boek.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Interviews en artikelen (1)

interview
Robert Sutton: ‘Schaalvergroting is een kwestie van hersenspoelen’
Jeroen Ansink 20 juni 2014 Het managen van groei is een chaotisch proces dat voor elk bedrijf weer anders is, zegt Stanford-hoogleraar Robert Sutton in Scaling up excellence. Toch zijn alle succesvolle opschalingen het gevolg van bepaalde principes die telkens weer terugkomen. ‘De beste schaalvergroters zijn organisaties waarbij iedereen weet welke dingen heilig zijn en welke dingen taboe.’

Over Robert Sutton

Robert I. Sutton is an organizational psychologist and professor of Management Science and Engineering in the Stanford Engineering School. He has given keynote speeches to more than 200 groups in 20 countries, and served on numerous scholarly editorial boards. Sutton’s work has been featured in the New York Times, BusinessWeek, The Atlantic, Financial Times, Wall Street Journal, Vanity Fair, and Washington Post. He is a frequent guest on various television and radio programs, and has written seven books and two edited volumes, including the bestsellers The No Asshole Rule; Good Boss, Bad Boss; and Scaling Up Excellence.

Andere boeken door Robert Sutton

Over Huggy Rao

Huggy Rao is the Atholl McBean professor of Organizational Behavior at the Stanford Graduate School of Business and a fellow of the Center for Advanced Study in Behavioral Science, the Sociological Research Association, and the Academy of Management. He has written for Harvard Business Review, Business Week, and the Wall Street Journal. He is the coauthor of the bestselling Scaling Up Excellence and author of Market Rebels.

Andere boeken door Huggy Rao

Inhoudsopgave

The problem of more

Part 1: Setting the stage
1. It’s a ground war, not just an air war: Gowing slower to scale faster (and better) later
2. Buddhism versus Catholicism: Choosing a path

Part 2: Scaling principles
3. Hot causes, cool solutions: Stoking the scaling engine
4. Cut cognitive load: But deal with necessary complexity
5. The people who propel scaling: Build organizations where ‘I own the place and the place owns me’
6. Connect people and cascade excellence: Using social bonds to spread the right mindset
7. Bad is stronger than good: Clearing the way for excellence

Part 3: Parting points
8. Did this, not that: Imagine you’ve already succeeded (or failed)

Appendix: The seven year conversation: How we’ve developed these ideas
Notes
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Scaling Up Excellence