Rob van Tulder is hoogleraar International Business aan de Rotterdam School of Management (RSM), Erasmus Universiteit. Hij is medeoprichter van de vakgroep Business-Society Management en oprichter en wetenschappelijk directeur van het Partnerships Resource Centre.
Meer over de auteursInternational business-society management
Linking corporate responsibility and globalization
Paperback Engels 2006 1e druk 9780415342407Samenvatting
In de 21ste eeuw is het onderhandelen over corporate verantwoordelijkheden meer en meer gecentreerd rond de corporate reputatie en de vraag of ondernemingen deel zijn van de maatschappelijke problemen of deel van hun oplossing. Dit vernieuwende boek behandelt kwesties, strategieën en sociale interactie op een homogene manier en analyseert de aard van de internationale onderhandelende maatschappij zoals het volwassen is geworden.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Rival institutions: society as triangular relationship
2. Rival models: interaction within and between societies
3. Rival trends: advancing business, towards globalization?
4. Rival trends: advancing and increasingly emancipated civil society
5. Rival trends: a receding state?
6. Managing rivalry: the international bargaining society
7. Managing rivalry: the challenge of societal interface management
Part 2: International corporate responsibility
8. The logic: the multifaceted notion of corporate responsibility
9. The occasion: issues and issue management
10. The stakes: firms - part of the problem or part of the solution?
11. The mechanism: reputation and correction
12. The context: rival CSR and ICR regimes
13. The process: ICR as managing distance
Part 3: The international bargaining society in action
14. Do it just: the Nike case
15. The ocean as rubbish dump?: the Shell Brent spa case
16. Provocative bras from Burma: the Triumph international case
17. `Do more, feel better, live longer, but only if you can afford it?: the Glaxosmithkline case
18. A changing climate for a sleeping tiger?: the Exxonmobil case
19. Lessons in reputation
20. The way ahead: towards a strategic stakeholder dialogue
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan