Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

International business-society management

Linking corporate responsibility and globalization

Paperback Engels 2006 1e druk 9780415342407
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

In de 21ste eeuw is het onderhandelen over corporate verantwoordelijkheden meer en meer gecentreerd rond de corporate reputatie en de vraag of ondernemingen deel zijn van de maatschappelijke problemen of deel van hun oplossing. Dit vernieuwende boek behandelt kwesties, strategieën en sociale interactie op een homogene manier en analyseert de aard van de internationale onderhandelende maatschappij zoals het volwassen is geworden.

Specificaties

ISBN13:9780415342407
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:440
Uitgever:Routledge
Druk:1
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

4.5 van de 5
2 stemmen
1
1
0
0
0

Over Rob van Tulder

Rob van Tulder is hoogleraar International Business aan de Rotterdam School of Management (RSM), Erasmus Universiteit. Hij is medeoprichter van de vakgroep Business-Society Management en oprichter en wetenschappelijk directeur van het Partnerships Resource Centre. Hij schreef meer dan 20 boeken over duurzame ontwikkeling, transitiemanagement, International Business, multinationals en (internationaal) verantwoord ondernemen. Twee keer eerder werd een van zijn boeken in Nederland ‘short-listed’ als Managementboek van het Jaar. Hij is als onafhankelijk adviseur betrokken bij ondernemingen, overheden, internationale organisaties en NGO's.

Andere boeken door Rob van Tulder

Inhoudsopgave

Part 1: Rivalry in a changing society

1. Rival institutions: society as triangular relationship
2. Rival models: interaction within and between societies
3. Rival trends: advancing business, towards globalization?
4. Rival trends: advancing and increasingly emancipated civil society
5. Rival trends: a receding state?
6. Managing rivalry: the international bargaining society
7. Managing rivalry: the challenge of societal interface management

Part 2: International corporate responsibility

8. The logic: the multifaceted notion of corporate responsibility
9. The occasion: issues and issue management
10. The stakes: firms - part of the problem or part of the solution?
11. The mechanism: reputation and correction
12. The context: rival CSR and ICR regimes
13. The process: ICR as managing distance

Part 3: The international bargaining society in action

14. Do it just: the Nike case
15. The ocean as rubbish dump?: the Shell Brent spa case
16. Provocative bras from Burma: the Triumph international case
17. `Do more, feel better, live longer, but only if you can afford it?: the Glaxosmithkline case
18. A changing climate for a sleeping tiger?: the Exxonmobil case
19. Lessons in reputation
20. The way ahead: towards a strategic stakeholder dialogue

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        International business-society management