Service Management
Strategy and leadershp in service business
Paperback Engels 2002 3e druk 9780471494393Samenvatting
Het produceren en verkopen van diensten onderscheidt zich op een groot aantal aspecten van het produceren en verkopen van fysieke goederen. Het klassieke boek 'Service Management' biedt een uitgebreid raamwerk en bekijkt aan welke voorwaarden moet worden voldaan om succesvol te zijn met diensten. Normann richt zich daarbij vooral op het management van dienstverlenende organisaties. Hij biedt een alternatief perspectief op dienstverlening.
De meeste ondernemingen richten zich vooral op de productie en de dienst zelf. Normann daarentegen verlegt de aandacht naar de toegevoegde waarde die een dienst biedt voor een klant. Uiteindelijk is die namelijk pas echt interessant voor hem. Normann benadrukt het belang van een gestroomlijnd systeem van dienstenmanagement en beschrijft groeistrategieën voor dienstverlenende ondernemingen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
The New Economic Equation
Service Management Systems
Dynamic Diagnosis: Virtuous Circles and Vicious Circles
The Service Concept
Why Strategic Human Resource Development?
Getting People to Grow
The Client as Customer-the Client as Co producer
Technology, Tools and Setting
Image
The Art and Science of Pricing
Creating, Reproducing and Refining Business Ideas
Diversification and Internationalization
Quality
Culture and Dominating Ideas as Management Tools
Change and Leadership
References
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan