Lees verder
Smart Alliances. A practical guide to repeatable success
Gebonden Engels 1998 9780787943264Samenvatting
Strategische allianties staan sterk in de belangstelling als alternatief voor fusies of overnames of ontwikkeling op eigen kracht. Het is een vorm waarbij ondernemingen hun strategie kunnen realiseren, versneld kunnen groeien en beperkt risico lopen. Het boek 'Smart Alliances' is de neerslag van een grootschalig onderzoek naar strategische allianties, uitgevoerd door Booz.Allen & Hamilton. Uit dit onderzoek blijkt dat ondernemingen die strategische allianties aangaan superieure rendementen behalen, die bovendien toenemen naarmate ondernemingen er meer ervaringen mee hebben.
Harbison en Pekar zijn er van overtuigd dat allianties de centrale, essentiële en permanente motor zijn voor de groei en winstgevendheid van ondernemingen. In dit tijdperk van samenwerking kunnen ondernemingen alleen door samenwerking de benodigde capaciteiten en middelen verkrijgen om te winnen in een telkens sterk veranderende wereldmarkt. Ontwikkelen op eigen kracht is een optie die slechts enkele ondernemingen zich nog kunnen permitteren. Zij gaan dan ook uitgebreid in op de wijze waarop ondernemingen strategische allianties kunnen aanwenden om, na een periode van reorganisaties en herstructureringen, weer groei te realiseren.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan