Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Applied Strategic Marketing

A Step by Step Approach

Paperback Engels 2023 9781032463834
Verkooppositie 652Hoogste positie: 638
Verwachte levertijd ongeveer 10 werkdagen

Samenvatting

This book provides a uniquely practical approach to strategic marketing planning. Combining a comprehensive overview of theory with practice, each chapter takes the reader step by step through the strategic marketing process. Beginning with situation analysis, it moves on to marketing strategy (targeting and brand positioning) and finally details the overall implementation and creation of customer values.

This second edition has been fully updated to integrate both sustainability and digitalization throughout the whole strategic planning process, covering analyzing consumer needs, setting goals, choosing a brand positioning, and marketing communication. Subjects such as big data, AI, online behavioral targeting, influencer marketing, and social media are explored, accompanied by plentiful examples. A unique feature is the full integration of sustainability within normal marketing, led by a new customer value model.

Strategic Marketing Planning equips the reader with the necessary tools and techniques to develop and deliver a thorough and effective marketing strategy. With a broad range of international case studies that bring the theory to life, this well-renowned text is vital reading for undergraduate and postgraduate students of marketing management and strategic marketing. It should also be of interest to marketing practitioners who want a clear overview to aid them in the planning process.

Support materials include PowerPoint slides.

Specificaties

ISBN13:9781032463834
Trefwoorden:marketingstrategie
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:358
Druk:2
Verschijningsdatum:20-9-2023
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Karel Jan Alsem

Dr. Karel Jan Alsem (Leeuwarden 1957) is lector Marketing bij de Marketing School van de Hanzehogeschool Groningen en universitair docent Merkmanagement en Communicatie aan de vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen (RuG). Tevens is hij directeur van AlsemStrategie, bureau voor marketingadvies en marketingopleidingen. Na zijn gymnasiumtijd studeerde hij economie in Groningen alwaar hij in 1981 zijn doctoraal bedrijfseconomie behaalde. Tot 1985 was hij als bedrijfseconomisch onderzoeker verbonden aan de SEO, Stichting voor Economisch Onderzoek van de Universiteit van Amsterdam. Terug aan de Rijksuniversiteit Groningen promoveerde hij in 1991 op een proefschrift over concurrentieanalyse in de marketing. Twee jaar later verscheen de eerste druk van Strategische marketingplanning. Naast een brede marketingkennis, heeft Alsem zich gespecialiseerd in merkmanagement en marketingcommunicatie. Daarnaast is marketing voor zorginstellingen een specialisatie van hem; over dit onderwerp verscheen in 2012 het boek Zorg met liefde en lef, met co-auteur Robbert Klein Koerkamp. Resultaten van onderzoeksprojecten zijn onder andere verschenen in International Journal of Research in Marketing, International Journal of Forecasting en Journal of Market Focused Management. Alsems persoonlijke uitdaging in marketing ligt vooral in het versterken van de link tussen marketingwetenschap en -praktijk. Op de Hanzehogeschool is hij research director van de Marketing School en directeur van Marklinq, een instituut binnen de hogeschool dat toegepast onderzoek uitvoert samen met het bedrijfsleven. Aan de Rijksuniversiteit Groningen verzorgt hij een mastervak in Brand en Product Management. Met een scherp analytisch vermogen geeft hij (positionerings)advies aan bedrijven. Inmiddels wordt hij in Nederland beschouwd als één van de kenners op merkgebied en wordt hij regelmatig gevraagd voor interviews en bijdragen aan symposia.

Andere boeken door Karel Jan Alsem

Inhoudsopgave

Part 1 Introduction and Marketing Planning
1. The essence of marketing
2. The strategic marketing planning process

Part 2 Situation analysis
3. Mission, customer values and market definition
4. Internal analysis
5. Customer analysis
6. Industry analysis
7. Competitor analysis
8. Distribution and supplier analysis
9. SWOT analysis

Part 3 Corporate and marketing strategies
10. Corporate objectives and strategies
11. Marketing objectives and marketing strategies

Part 4 Implementation
12. Choice of product/service, price and channels
13. Marketing Communications
14. Organization and execution of marketing

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Applied Strategic Marketing