Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , , e.a.

The Invincible Company

How to Constantly Reinvent Your Organization with Inspiration From the World′s Best Business Models

Paperback Engels 2020 1e druk 9781119523963
Voormalig top 100Totaal 39 dagen
Verkooppositie 1520Hoogste positie: 42
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

The long-awaited follow-up to the international bestsellers, Business Model Generation and Value Proposition Design

Alex Osterwalder and Yves Pigneurs’ Business Model Canvas changed the way the world creates and plans new business models. It has been used by corporations and startups and consultants around the world and is taught in hundreds of universities. After years of researching how the world’s best companies develop, test, and scale new business models, the authors have produced their definitive work. The Invincible Company explains what every organization can learn from the business models of the world’s most exciting companies.

The book explains how companies such as Amazon, IKEA, Airbnb, Microsoft, and Logitech, have been able to create immensely successful businesses and disrupt entire industries. At the core of these successes are not just great products and services, but profitable, innovative business models--and the ability to improve existing business models while consistently launching new ones.

The Invincible Company presents practical new tools for measuring, managing, and accelerating innovation, and strategies for reducing risk when launching new business models. Serving as a blueprint for your growth strategy, The Invincible Company explains how to constantly stay ahead of your competition.

In-depth chapters explain how to create new growth engines, change how products and services are created and delivered, extract maximum profit from each type of business model, and much more. New tools—such as the Business Model Portfolio Map, Innovation Metrics, Innovation Strategy Framework, and the Culture Map—enable readers to understand how to design invincible companies.

The Invincible Company:
- Helps large and small companies build their growth strategy and manage their core simultaneously
- Explains the world's best modern and historic business models
- Provides tools to assess your business model, innovation readiness, and all of your innovation projects

Presented in striking 4-color, and packed with practical visuals and tools, The Invincible Company is a must-have book for business leaders, entrepreneurs, and innovation professionals.

Specificaties

ISBN13:9781119523963
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:379
Druk:1
Verschijningsdatum:11-5-2020
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
The Invincible Company - 'Een volledig handboek'
Marianne Eussen | 14 augustus 2020
Met The Invincible Company hebben Alex Osterwalder en Yves Pigneur (e.a.) een boek geschreven dat hun eerdere bestsellers als Business Model Generation en Testing Business Ideas integreert. Ze grijpen terug op deze ideeën en maken transformatie en innovatie bijna tot een invuloefening. 
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Over Alexander Osterwalder

Dr. Alexander (Alex) Osterwalder is een van 's werelds meest invloedrijke strategie- en innovatiedeskundigen, een toonaangevende auteur, ondernemer en veelgevraagd spreker wiens werk de manier waarop gevestigde bedrijven zaken doen en hoe nieuwe ondernemingen ontstaan, heeft veranderd. Als een van de belangrijkste managementdenkers van deze tijd, staat Osterwalder bekend om het vereenvoudigen van het strategieontwikkelingsproces en het omzetten van complexe concepten in heldere toepasbare visuele modellen. Samen met Yves Pigneur bedacht hij het Business Model Canvas en het Value Proposition Canvas.

Andere boeken door Alexander Osterwalder

Over Yves Pigneur

Dr. Yves Pigneur is sinds 1984 Professor of Management Information Systems aan de Universiteit van Lausanne, en werkte als gasthoogleraar aan Georgia State University, Hong Kong University of Science and Technology en de University of British Columbia. Pigneur won in 2015 de Thinkers50 Strategy Award. Hij is hoofdredacteur van de academische krant 'Systèmes d'Information & Management' (SIM), en schreef samen met Alexander Osterwalder de internationale bestseller 'Business Model Generatie: Een handboek voor Visionairs, Game Changers en Uitdagers'. Hij behaalde zijn doctorsgraad aan de Universiteit van Namen, België.

Andere boeken door Yves Pigneur

Over Alan Smith

Alan Smith is obsessed with design, business, and the ways we do them. He helped create the Value Proposition Canvas with Alex Osterwalder and Yves Pigneur, and the breakthrough design for Business Model Generation. He co-founded Strategyzer.

Andere boeken door Alan Smith

Inhoudsopgave

1 Tool
The Portfolio Map p. 10
Explore Portfolio p. 14
Exploit Portfolio p. 27
Explore and Exploit p. 37

2 Manage
Strategic Guidance p. 50
Explore Portfolio Management p. 70
Exploit Portfolio Management p. 109

3 Invent Pattern Library
Frontstage Disruption p. 142
Backstage Disruption p. 162
Profit formula Disruption p. 188
Assessment Questions for Leaders p. 212

4 Improve Pattern Library
Value Proposition Shifts p. 230
Frontstage Driven Shifts p. 242
Backstage Driven Shifts p. 254
Profit Formula Driven Shifts p. 266
Questions for Leaders p. 280

5 Culture
The Culture Map p. 296
Designing an Exploration Culture p. 308
Innovation Culture Readiness Assessment p. 314

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Invincible Company