Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte rondom de feestdagen zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen
, ,

Business Model Shifts

Six Ways to Create New Value for Customers

Paperback Engels 2020 9781119525349
Verkooppositie 1536
Nog niet verschenen, verschijningsdatum onbekend
37,21

Samenvatting

Six ways to create new value for customers Uber and Lyft took over the streets in San Francisco, providing a seamless and frictionless experience to get around. Few yellow taxis are left to serve tourists. Amazon shifted its business model from selling books to delivering convenience 24/7 at attractive prices.

Driven by the viewing behaviors of their users, Netflixshifted from renting and shipping DVDs to producing original content like "Narcos." All of these changes are business model shifts. A shift is a deliberate and systematic move towards more relevance and value for customers. Business Model Shifts is a collection of stories about value creation, sharing inspiration and insights from more than 100 leading business models.

The collection of stories is organized in six ways to create new value for customers:
- The Services Shift: the move from product towards services that get the job done for customers
- The Stakeholder Shift: the move from a shareholder orientation towards creating value for all stakeholders
- The Digital Shift: the move from fragmented business operations towards always being connected to customers and their needs
- The Platform Shift: the move from underserved towards directly connecting people to exchange value
- The Exponential Shift: the move from improving 10% towards exponential thinking and 10x growth
- The Circular Shift: the move from take-make-dispose towards restorative, regenerative, and circular value creation Each of the shifts is presented in a visual way, revealing the essence of value creation.

This book triggers you to think and act strategically, shows what you can learn from business models inside and outside your industry, and urges you to apply those learnings to make your own shift. Now is the time! Are you ready to shift your business model towards more relevance and value for your customers?

Specificaties

ISBN13:9781119525349
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:288
Druk:1
Verschijningsdatum:30-11-2020

Over Patrick van der Pijl

Patrick is de oprichter en CEO van Business Models Inc., een internationaal strategie en innovatie designbureau. Patrick helpt multinationals, corporates, NGO’s, overheden en startups met het begrijpen, ontwerpen, “prototypen” en schalen van nieuwe business modellen voor exponentiële groei en impact. Patrick is auteur van de boeken Business Model Shifts, 6 nieuwe manieren voor waardecreatie en Ontwerp Betere Business: nieuwe tools, vaardigheden en mindset voor innovatie en strategie. Hij is ook de producer van de wereldwijde bestseller Business Model Generation waarvan meer dan 4 miljoen boeken zijn verkocht. Zijn bedrijf Business Models Inc. is de trotse winnaar van de Australian Good Design Pioneer Award en Amerikaanse Design Management Institute Award.

Andere boeken door Patrick van der Pijl

Over Roland Wijnen

Roland werkt sinds 2012 als business designer bij Business Models Inc. in Nederland en is gefascineerd door de evolutie van bedrijven. Hij gebruikt zijn opgedane inzichten in nieuwe waardecreatie om bedrijven uit te dagen en te ondersteunen bij het maken van hun eigen business model shift.

Andere boeken door Roland Wijnen

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Business Model Shifts