Lees verder
hoogleraar Psychologie en Marketing aan de Arizona State University.
Meer over Robert CialdiniInfluence
Science and practice
Paperback Engels 2013 5e druk 9781292022291Samenvatting
Van dit boek werden reeds meer dan een kwart miljoen exemplaren verkocht. Hoe beïnvloedt deze zin uw indruk van dit boek? Als u, zelfs maar heel even, dacht dat een gezaghebbend en populair boek precies was wat u zocht, zou u daar wel eens van overtuigd kunnen zijn door een krachtig principe van beïnvloeding, in dit geval het principe van sociale bewijskracht.
Heeft u uzelf ooit 'ja' horen zeggen tegen een telemarketeer en was u er vervolgens over verbaasd waarom u zojuist instemde met een abonnement op een tijdschrift dat u eigenlijk niet echt interesseert? In dit boek over beïnvloeding (inderdaad een kwart miljoen exemplaren verkocht), zal u niet alleen leren welke technieken u ertoe brachten ja te zeggen, maar ook hoe u uzelf tegen toekomstige verzoeken kunt verdedigen. 'Influence' is een praktisch boek voor iedereen die koopt, verkoopt, adviseert, onderhandelt, politiek bedrijft, stemt of geld doneert.
Dit boek is in het Nederlands verschenen onder de titel 'Invloed'.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Robert Cialdini
Inhoudsopgave
Introduction
1. Weapons of Influence
2. Reciprocation: The Old Give and Take ... and Take
3. Commitment and Consistency: Hobgoblins of the Mind
4. Social Proof: Truths Are Us
5. Liking: The Friendly Thief
6. Authority: Directed Deference
7. Instant Influence: Primitive Consent for an Automatic Age
8. Scarcity: The Rule of the Few
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan