The End of Competitive Advantage
How to keep your strategy moving as fast as your business
Gebonden Engels 2013 1e druk 9781422172810Samenvatting
Loopt u het risico verstrikt te raken in een niet concurrerende business? Kansen hierop zijn dat strategieën die tot voor een aantal jaren goed werkte niet langer de resultaten opleveren die u nodig hebt. Dramatische veranderingen binnen het bedrijfsleven maken dat er een grote kloof ontstaat tussen de traditionele benadering van strategieën en de manier waarop de echte wereld vandaag de dag werkt.
Kortom, de strategie is vastgelopen. De meeste leiders maken gebruik van kaders die zijn ontworpen voor een ander tijdperk en gebaseerd op een enkel dominant idee waarbij het doel van de strategie is om een duurzaam competitief voordeel te behalen.
Rita Gunther McGrath betoogt in dit boek dat het tijd is om verder te kijken dan het concept van duurzaam concurrentievoordeel. In plaats daarvan moeten organisaties een nieuwe weg inslaan voor succes: kansen grijpen, doeltreffend exploiteren en verder durven gaan. McGrath laat zien hoe u dit kunt aanpakken met een nieuwe set toepassingen op basis van voorbijgaand concurrentievoordeel.
Het boek staat vol met boeiende voorbeelden van ondernemingen zoals Fujifilm, Cognizant Technology Solutions, Infosys, Yahoo! Japan en Atmos Energy,
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan