Cultivating Communities of Practice
A guide to managing knowledge
Gebonden Engels 2002 1e druk 9781578513307Samenvatting
De hedendaagse markten zitten vol met kennis van gebruikers. Het is echter niet eenvoudig om als onderneming gebruik te kunnen maken van de kennis die huist bij (potentiële) gebruikers. Ondernemingen die er wel in slagen kennis af te tappen van gebruikersgroepen kunnen dan ook voordeel behalen ten opzichte van ondernemingen die daar niet in slagen. Gebruikersgroepen kunnen bestaan uit mensen die een bepaald product aanschaffen, maar zijn in het algemeen groepen van mensen die een gezamenlijke interesse hebben en hierover ervaringen uitwisselen, kennis delen en deze kennis toepassen in de praktijk. Als ondernemingen erin slagen gebruik te maken van dit potentieel, kunnen zij een concrete stap zetten op weg naar een kenniscreërende onderneming. In 'Cultivating Communities of Practice' laten de auteurs zien dat hoewel gebruikersgroepen vaak spontaan en op natuurlijke wijze ontstaan, ondernemingen op systematische wijze moeten omgaan met deze groepen. Zij moeten actief zijn bij de ontwikkeling van de groepen en op structurele wijze gebruik maken van de inzichten die uit deze groepen voortkomen. In het boek worden praktische modellen en methoden beschreven om het volledige potentieel van gebruikersgroepen aan te boren.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan