Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

The Future of Competition

Co-creating Unique Value with Customers

Gebonden Engels 2004 9781578519538
Voormalig top 100Totaal 37 dagen
Niet leverbaar.

Samenvatting

C.K. Prahalad en Venkat Ramaswamy onderzoeken in dit boek waarom organisaties er maar niet in slagen om aan de behoeften van hun klanten tegemoet te komen, terwijl ze alle mogelijkheden hebben om innovaties toe te passen en lange-termijn groei te realiseren. De verklaring voor deze paradox is gelegen in het feit dat er in de laatste decennia structurele veranderingen hebben plaatsgevonden, zoals:

1. Belangrijke industrieën en technologieën zijn samengekomen en/of -gesmolten
2. Er zijn nauw vervlochten netwerken ontstaan waardoor iedereen met alles verbonden is
3. Er is sprake van nog immer toenemende globalisering
4. De consument wordt steeds mondiger, actiever en speelt inmiddels zelfs een rol in het proces van waardecreatie

Managers hebben behoefte aan een nieuw model voor waardecreatie en dit boek helpt bij het vormgeven van dat model, mede aan de hand van aansprekende praktijkvoorbeelden. Consumenten maken deel uit van netwerken waarin zij contact hebben met bedrijven en andere consumenten. Door de interactie creëren ze samen waarde, dat kunnen bedrijven al lang niet meer alleen. Producten of diensten krijgen pas waarde op het moment dat individuen er hun eigen betekenis aan geven, als gevolg van de ervaringen die ze er mee opdoen ('experience economy'). Innovatie zal zich daarom in de toekomst niet zozeer richten op producten en diensten, maar in toenemende mate op de geïndividualiseerde, persoonlijke ervaringscultuur eromheen.

Deze ontwikkeling heeft enorme gevolgen voor de manier waarop organisaties ingericht worden: functioneel, organisatiekundig en infrastructureel. Ook vereisen deze nieuwe organisaties een nieuw soort leiderschap. Al met al wordt in dit speelveld de toekomstige concurrentiestrijd gevochten: The Future of Competition.

Specificaties

ISBN13:9781578519538
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:272
Druk:1
ISSN:

Lezersrecensies

3.3 van de 5
3 stemmen
0
1
2
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over C.K. Prahalad

Coimbatore Krishnarao Prahalad (1941-2010), meestal C.K. Prahalad genoemd, was Distinguished Professor of Strategy aan de University of Michigan Business School. De London Times, de Financial Times, Business Week én de Thinkers50 hebben hem uitgeroepen tot de nummer één managementgoeroe ter wereld.

Andere boeken door C.K. Prahalad

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Future of Competition