Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

The Lords of Strategy

The Secret History of the New Corporate World

Gebonden Engels 2010 1e druk 9781591397823
Verwachte levertijd ongeveer 11 werkdagen

Samenvatting

Stelt u zich een wereld voor zonder strategisch management. Vijftig jaar geleden leefden we in zo'n wereld. Zeker, bedrijven maakten wel plannen, maar begrepen nog weinig van onderliggende factoren als concurrentie, kosten en klanten. In de jaren zestig kwam daar verandering in. In 'The Lords of Strategy' brengt die verandering in kaart op basis van Portretten van de vier belangrijkste grondleggers van deze dicipline: Michael Porter, Bruce Henderson, Bill Bain en Fred Gluck.

Specificaties

ISBN13:9781591397823
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:346
Druk:1

Expertrecensies (1)

recensie
The Lords of Strategy
Rob van Nes | 18 januari 2013
Als editor van de Harvard Business Review en Fortune heeft Walter Kiechel de connecties en ervaringen weten op te bouwen om een doorgaans ontoegankelijk of ontoepasbaar onderwerp helder te maken in zijn boek; 'The Lords of Strategy'. Ondanks zijn tot nog toe beperkte bibliografie - hij schreef tot zoverre slechts één niet gerelateerd boek - is dit werk overtuigend op alle fronten. Een must voor een ieder die geïnteresseerd is in strategie.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Interviews en artikelen (1)

nieuws
De heren van de strategie
Bertrand Weegenaar 27 mei 2015 30 april was de honderdjarige geboortedag van Bruce Henderson? Wie? Als u dat weet, is uw historisch managementkennis zeer goed. Of u werkt voor de Boston Consulting Group (BCG) waar Henderson in 1963 de oprichter van was. BCG zou uitgroeien tot de eerste gespecialiseerde strategie mondiaal opererende consultancy bedrijven.

Inhoudsopgave

Preface: Three Common Suppositions to Be Discarded

Chapter 1: Strategy as a Case to Be Cracked
Chapter 2: Bruce Henderson Defines the Subject
Chapter 3: The Experience Curve Delivers a Shock
Chapter 4: Loading the Matrix
Chapter 5: What Bill Bain Wanted
Chapter 6: Waking Up McKinsey
Chapter 7: Michael Porter Encounters the Surreal
Chapter 8: The Human Stain
Chapter 9: The Paradigm That Failed?
Chapter 10: Struggling to Make Something Actually Happen
Chapter 11: Breaking the World Into Finer Pieces
Chapter 12: The Wizards of Finance Reveal Strategy?s True Purpose
Chapter 13: How Competencies Came to Be Core
Chapter 14: The Revolution Conquers the World
Chapter 15: Three Versions of Strategy as People

Coda: The Future of Corporate Strategy

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Lords of Strategy