Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Post Corona

From Crisis to Opportunity

Paperback Engels 2020 1e druk 9781787634817
Verwachte levertijd ongeveer 9 werkdagen

Samenvatting

The New York Times bestselling author of The Four and NYU Business School professor delivers an insightful, urgent analysis of who stands to win and who's at risk to lose in a post-pandemic world. The Covid-19 outbreak has turned bedrooms into offices, pitted young against old and widened the gaps between rich and poor, red and blue, the mask-wearers and the mask-haters. Some businesses, like Amazon and video conference software maker Zoom, woke up to find themselves crushed under an avalanche of consumer demand.

Others, like the restaurant, travel, hospitality and live entertainment industries, scrambled to not become instantly obsolete. But the pandemic has not been a change agent so much as an accelerant of trends that were already well underway. In Post Corona, Galloway outlines the contours of both crisis and opportunity that lie ahead.

While the powerful tech monopolies will thrive in the disruption other businesses, like higher education, will struggle to maintain a value proposition that no longer makes sense when we can't stand shoulder to shoulder. Combining his signature humour and brash style with razor-sharp business insights, Galloway offers both warning and hope in equal measure.

Specificaties

ISBN13:9781787634817
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:232
Uitgever:Bantam Press
Druk:1
Verschijningsdatum:26-11-2020
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Denken voorbij de crisis
Bertrand Weegenaar | 2 april 2021
Corona heeft impact op ons leven en werk, op de manier waarop we samen zijn (of niet), hoe we onze tijd besteden, onze gezondheid, en nog veel meer. Velen van ons werken thuis, via Zoom of Teams. We bestellen online en gebruiken dag en nacht sociale media.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Interviews en artikelen (2)

interview
Scott Galloway: ‘De dominantie van Big Tech wordt alleen nog maar groter’
Jeroen Ansink 24 maart 2021 Het ondernemingsklimaat is in zes maanden coronacrisis sneller veranderd dan in de tien jaar daarvoor, zegt NYU-professor en tech-ondernemer Scott Galloway in Post Corona. Ultieme winnaars zijn de grote techbedrijven, die er alles aan zullen doen om hun monopoliepositie te consolideren. ‘We staan aan de vooravond van een massale ontwrichting.’
column
Big Tech grijpt de macht
Pierre Pieterse 15 januari 2021 De wereld is door Covid-19 in korte tijd fundamenteel veranderd, schrijft Scott Galloway in Post Corona. Ontwikkelingen die al een tijdje gaande waren, zoals video-vergaderen en boodschappen doen via het internet, zijn in de lockdown gemeengoed geworden. Deze transformatie zal zich voortzetten: de verwachting is dat voor elke sociale, persoonlijke en zakelijke trend de klok tien jaar vooruit is gezet.

Over Scott Galloway

Scott Galloway is Professor of Marketing at NYU's Stern School of Business and a serial entrepreneur. In 2012, he was named one of the world's best business professors by Poets & Quants. He has founded nine companies, including Prophet, Red Envelope and L2. He is the bestselling author of The Four and The Algebra of Happiness and has served on the boards of directors of The New York Times Company, Urban Outfitters, and UC Berkeley's Haas School of Business. His Prof G and Pivot podcasts, No Mercy/No Malice blog, and Prof G YouTube channel reach millions. In 2020, Adweek named Pivot Business Podcast of the Year. In 2019, Scott founded Section4, an online education platform for working professionals where he teaches business strategy: section4.com.

Andere boeken door Scott Galloway

Inhoudsopgave

Introduction

1 Covid & the culling
2 The four
3 Other disruptors
4 Higher education
5 The commonwealth

Acknowledgments
Notes

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Post Corona