Ik hou mij bezig met strategie, innovatie en organisatiestructurering, maar het meeste werk heb ik gedaan op het gebied van allianties, ecosystemen en partnerships. De impact van digitalisering op deze gebieden valt ook binnen mijn aandachtsgebied. Ik werk voor profit en non-profit organisaties.
Meer over Ard-Pieter de ManKnowledge Management and Innovation in Networks
Gebonden Engels 2008 1e druk 9781847202307Samenvatting
Aangezien een steeds grotere hoeveelheid innovatie binnen netwerken plaatsvindt, werken de bedrijven samen in de ontwikkeling en de marketing van nieuwe producten, diensten en praktijken. Dit vereist de nodige kennis om buiten de bedrijfsgrenzen te denken en komen.
Dit boek toont aan hoe de bedrijven stimuleren om deze kennis in grote netwerken toe te passen.
Op basis van vijf casusonderzoeken naar innovatieve netwerken, bepalen en analyseren de auteurs de oplossingen die door bedrijven worden uitgevoerd om zo inzicht te krijgen de belangrijkste uitdagingen die zij tegenkomen binnen het kennisbeheer. De theoretische en beheersimplicaties van de studie worden dan bepaald.
Doordat de organisatietheorie van netwerken met de theorie van het kennisbeheer verbonden wordt, zal dit boek groot belang zijn voor academici en studenten in de bedrijfskunde.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
List of tables
Contributors
Preface
1 Knowledge and innovation in networks: a conceptual framework
2 Networks as the organization from of the knowledge economy
3 Organizing knowledge sharing in networks: the theory
4 Meeting Moore's Law: high velocity knowledge development in the supplier network of ASML
5 The Future Store Initiative: shopping for knowledge/ knowledge for shopping
6 Pig-breeding as a knowledge-intensive sector
7 Making horticulture networks bloom
8 The fibres that hold an innovation network: an analysis of knowledge-sharing in the Glare network
9 Best practices: key lessons from the cases
10 A management agenda
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan