Lees verder
Synergy
Why links between business units often fail and how to make them work
Gebonden Engels 1998 9781900961578Samenvatting
In ondernemingen die bestaan uit meerdere divisie of business units zijn de moederbedrijven wanhopig op zoek naar synergie tussen de verschillende bedrijfsonderdelen. Synergie is de heilige graal van bedrijfsstrategen. De gedachte is dat als verschillende afdelingen van een onderneming meer samenwerken, meer waarde wordt gecreëerd zonder extra middelen te gebruiken. De belofte van synergie is eenvoudig, maar in de praktijk niet eenvoudig waar te maken. Managers kunnen zich vaak meer mislukte dan geslaagde projecten herinneren. Volgens Campbell en Goold is dit grotendeels te wijten aan een vertroebeld beeld dat moedermaatschappijen hebben van synergie. Op vier punten is hun blik op synergie verstoord. Vaak is er veel te veel optimisme over de voordelen die kunnen worden behaald, bemoederen hoofdkantoren de business units te veel, wordt vaak ten onrechte aangenomen dat de vereiste vaardigheden om synergie te behalen in de onderneming aanwezig zijn, en worden de negatieve effecten van het nastreven van synergie verwaarloosd. In dit boek beschrijven de auteurs op welke wijze managers deze vier valkuilen kunnen omzeilen en goede voornemens daadwerkelijk kunnen omzetten in gerealiseerde synergie.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan