Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

100+ management models

How to understand and apply the world's most powerful business tools

Paperback Engels 2020 9781913022259
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Fashions in business thinking change constantly. The way we think about leadership, for instance, has shifted radically from the instinctive entrepreneurial genius of greats such as Rockefeller, Carnegie and Ford, through leadership as a science, leadership that releases human potential, the leader as a strategist and warrior, customer champion, globalist and shareholder advocate, to, more recently, leadership as stewardship for the environment. Hundreds of models have been developed to track, measure and forecast business solutions, but as fashions shift how can we apply them in real organizations that have to succeed outside the classroom?

100+ Management Models gives a quick overview of the key features and potential applications of each of the most important models in nine different categories: sustainability, innovation, strategy, diversity, customers, human resources, benchmarking, leadership and implementation. At the end of each section, there is a summary of the key dilemmas that tend to emerge from the particular function, along with analysis of potential solutions.

Specificaties

ISBN13:9781913022259
Trefwoorden:managementmodellen
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:592
Druk:1
Verschijningsdatum:1-11-2020
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Fons Trompenaars

Van zijn boek Riding the Waves of Culture (1994) werden inmiddels meer dan 200.000 exemplaren verkocht en het werd vertaald in meer dan 10 talen. Daarnaast schreef hij onder andere: Seven Cultures of Capitalism, Building Cross-Cultural Competence en 21 Leaders for the 21st Century (samen met Charles Hampden Turner) en hij is hoofdauteur van de serie Business Across Cultures. In de laatste Thinkers 50, het meest prestigieuze overzicht van managementgoeroes, claimt hij de 25e positie. Manfred Kets de Vries (32e plaats in dit overzicht) en Fons zijn de enige Nederlandse managementgoeroes in dit overzicht (www.thinkers50.com). Intercultureel management is het thema waar Fons Trompenaars beroemd mee is geworden. Dat hij dat thema koos, is gezien zijn achtergrond niet heel vreemd. Zijn moeder was Frans, zijn vader Nederlands en zelf werkte hij voor Shell in negen landen. Cultuurverschillen zijn hem daarom met de paplepel ingegoten. De wereld is zijn werkterrein. Hij werkte als consultant o.a. voor Shell, BP, ICI, Philips, Heineken, TRW, Mars, Motorola, General Motors, Nike, Cable and Wireless, Unicredit, Linde en Merrill Lynch. In 1989 startte hij het Centre for International Business Studies, tegenwoordig Trompenaars Hampden-Turner Intercultural Management Consulting, een consulting- en trainingorganisatie op het gebied van internationaal management. Achterliggende gedachte van Fons Trompenaars' werk is dat hij overtuigd is van het feit dat 'de onderneming die een cultuurkloof weet te overbruggen, daar beslissend concurrentievoordeel mee kan behalen'.

Andere boeken door Fons Trompenaars

Over Piet Hein Coebergh

Piet Hein Coebergh is lector PR & Transparantie aan Hogeschool Leiden, docent aan de Erasmus Universiteit en consultant bij Lewin associates. Hij studeerde bedrijfskunde, bestuurskunde en rechten en promoveerde op het communiceren van strategie.

Andere boeken door Piet Hein Coebergh

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        100+ management models