Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Alchemie - De onweerstaanbare kracht van marketing

Paperback Nederlands 2019 9789000346189
Niet leverbaar.

Samenvatting

Sutherland onthult de magie van de marketing

Waarom is Red Bull zo populair, terwijl niemand – NIEMAND! – het lekker vindt? Dat komt omdat mensen irrationeel zijn; ze baseren hun beslissingen op subtiele externe signalen (het kleine blauwe blikje) in plaats van objectieve kwaliteiten (smaak, prijs en kwaliteit). De wereld is onoplosbaar complex en willekeurig. Dit betekent dat toekomstig succes niet door een boekhoudkundige spreadsheet ontstaat. Om de jackpot te winnen, moet je onweerstaanbare ideeën oproepen: de magische kunst van alchemie beheersen.

Rory Sutherland, marketing-legende van Ogilvy, ontrafelt menselijk gedrag en combineert splinternieuw onderzoek, vermakelijke anekdotes en psychologische inzichten uit zijn 35 jaar aan ervaring voor alle grote merken. Hij interviewt grootheden als Daniel Kahneman en Richard Thaler om tot zijn eigen onconventionele en onuitputtelijk nieuwsgierige aanpak te komen.

Branding kan niet alleen helpen bij het verkopen van producten, maar kan ook sociale doelen bevorderen: mensen belasting laten betalen, de volksgezondheid verbeteren of het bevorderen van meer vrouwen in de technologiesector. Sutherland neemt zijn lezer mee door de onvoorspelbare en fascinerende wereld van het nemen van beslissingen.

Specificaties

ISBN13:9789000346189
Trefwoorden:marketing, psychologie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:416
Druk:1
Verschijningsdatum:3-10-2019
Hoofdrubriek:Marketing, Psychologie
ISSN:

Expertrecensies (3)

Alchemie - 'Zal je zeker vermaken'
Eric van Arendonk | 13 februari 2020
De onweerstaanbare kracht van marketing is de grappige ondertitel van Alchemie. Vooral als je zoals ik net het boek De Onweerstaanbaarheidstheorie van Jan Heuvel heb gelezen. Ondanks de overlap van het woord onweerstaanbaar hebben ze weinig met elkaar gemeen.
Lees verder
Alchemie - 'Verplichte kost voor marketing- en communicatieprofessionals'
Sjors van Leeuwen | 13 december 2019
Waarom is Red Bull zo populair, terwijl niemand - NIEMAND! - het lekker vindt? Simpel, mensen zijn nou eenmaal irrationeel; we doen niet wat we zeggen en zeggen niet wat we doen. Om succesvol te kunnen zijn in de wereld om ons heen draait het om de onweerstaanbare kracht van marketing: Alchemie.
Lees verder
Alchemie - 'Gaat over meer dan marketing alleen'
Rick Lindeman | 26 november 2019
In de Netflix-documentaire documentaire 'Sour Grapes' houdt Rudy Kurniawan de hele Amerikaanse wijnwereld voor de gek. Door thuis te mixen kan hij bijna elke klassieke bourgogne namaken. Pas door de etiketten te analyseren kon hij worden ontmaskerd.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
3 stemmen
0
3
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Alchemie - De onweerstaanbare kracht van marketing
Rory Sutherland 19 oktober 2019 Stel dat je in de boardroom van een grote drankenfirma zit en belast bent met het ontwikkelen van een nieuw product dat het marktaandeel van Coca-Cola als de op één na populairste niet- alcoholische koude drank ter wereld* naar de kroon moet steken.

Over Rory Sutherland

Rory Sutherland (1965) is de vicevoorzitter van Ogilvy. Deze aantrekkelijk vage taakomschrijving stelt hem in staat om tijdens zijn werk gedragswetenschappelijk onderzoek te doen met als doel om de verborgen zakelijke en sociale mogelijkheden bloot te leggen wanneer creatieve geesten worden losgelaten op het nieuwste denken in psychologie en gedragswetenschappen. Hij is een veelgevraagd spreker over marketing, gedragseconomie en ondernemerschap.

Andere boeken door Rory Sutherland

Inhoudsopgave

VOORWOORD: UITDAGING AAN COCA-COLA 9
INLEIDING: HET KRAKEN VAN DE (MENSELIJKE) CODE 15

1: GEBRUIK EN MISBRUIK VAN RATIONALITEIT 67
2: HET VERHAAL VAN DE ALCHEMIST (OF: WAAROM MAGIE NOG ALTIJD BESTAAT) 159
3: SIGNALEREN 193
4: ONBEWUST HACKEN: SIGNALEREN NAAR JEZELF 247
5: TEVREDENSTELLEN 283
6: PSYCHOFYSICA 313
7: HOE EEN GOEDE ALCHEMIST TE ZIJN 363

CONCLUSIE: WAAROM WE IETS MINDER LOGISCH MOETEN ZIJN 391
DANKWOORD 409
NOTEN 411
LIJST VAN ILLUSTRATIES 413

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Alchemie - De onweerstaanbare kracht van marketing