Lees verder
Rory Sutherland (1965) is de vicevoorzitter van Ogilvy.
Deze aantrekkelijk vage taakomschrijving stelt hem in staat om tijdens zijn werk gedragswetenschappelijk onderzoek te doen met als doel om de verborgen zakelijke en sociale mogelijkheden bloot te leggen wanneer creatieve geesten worden losgelaten op het nieuwste denken in psychologie en gedragswetenschappen.
Meer over Rory SutherlandAlchemie - De onweerstaanbare kracht van marketing
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2019 1e druk 9789000346196Samenvatting
Sutherland onthult de magie van de marketing
Waarom is Red Bull zo populair, terwijl niemand – NIEMAND! – het lekker vindt? Dat komt omdat mensen irrationeel zijn; ze baseren hun beslissingen op subtiele externe signalen (het kleine blauwe blikje) in plaats van objectieve kwaliteiten (smaak, prijs en kwaliteit). De wereld is onoplosbaar complex en willekeurig. Dit betekent dat toekomstig succes niet door een boekhoudkundige spreadsheet ontstaat. Om de jackpot te winnen, moet je onweerstaanbare ideeën oproepen: de magische kunst van alchemie beheersen.
Rory Sutherland, marketing-legende van Ogilvy, ontrafelt menselijk gedrag en combineert splinternieuw onderzoek, vermakelijke anekdotes en psychologische inzichten uit zijn 35 jaar aan ervaring voor alle grote merken. Hij interviewt grootheden als Daniel Kahneman en Richard Thaler om tot zijn eigen onconventionele en onuitputtelijk nieuwsgierige aanpak te komen.
Branding kan niet alleen helpen bij het verkopen van producten, maar kan ook sociale doelen bevorderen: mensen belasting laten betalen, de volksgezondheid verbeteren of het bevorderen van meer vrouwen in de technologiesector. Sutherland neemt zijn lezer mee door de onvoorspelbare en fascinerende wereld van het nemen van beslissingen.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Rory Sutherland
Inhoudsopgave
INLEIDING: HET KRAKEN VAN DE (MENSELIJKE) CODE 15
1: GEBRUIK EN MISBRUIK VAN RATIONALITEIT 67
2: HET VERHAAL VAN DE ALCHEMIST (OF: WAAROM MAGIE NOG ALTIJD BESTAAT) 159
3: SIGNALEREN 193
4: ONBEWUST HACKEN: SIGNALEREN NAAR JEZELF 247
5: TEVREDENSTELLEN 283
6: PSYCHOFYSICA 313
7: HOE EEN GOEDE ALCHEMIST TE ZIJN 363
CONCLUSIE: WAAROM WE IETS MINDER LOGISCH MOETEN ZIJN 391
DANKWOORD 409
NOTEN 411
LIJST VAN ILLUSTRATIES 413
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan