Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
E-Books Marketing Alchemie - De onweerstaanbare kracht van marketing
Alchemie - De onweerstaanbare kracht van marketing
Alchemie - De onweerstaanbare kracht van marketing
Rory Sutherland

Rory Sutherland (1965) is de vicevoorzitter van Ogilvy.

Deze aantrekkelijk vage taakomschrijving stelt hem in staat om tijdens zijn werk gedragswetenschappelijk onderzoek te doen met als doel om de verborgen zakelijke en sociale mogelijkheden bloot te leggen wanneer creatieve geesten worden losgelaten op het nieuwste denken in psychologie en gedragswetenschappen.

Meer over Rory Sutherland
Alchemie - De onweerstaanbare kracht van marketing Rory Sutherland 19 oktober 2019 Stel dat je in de boardroom van een grote drankenfirma zit en belast bent met het ontwikkelen van een nieuw product dat het marktaandeel van Coca-Cola als de op één na populairste niet- alcoholische koude drank ter wereld* naar de kroon moet steken. Lees het volledige artikel
E-book
Rory Sutherland

Alchemie - De onweerstaanbare kracht van marketing

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2019 9789000346196
3 beoordelingen
Direct te downloaden
14,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Sutherland onthult de magie van de marketing

Waarom is Red Bull zo populair, terwijl niemand – NIEMAND! – het lekker vindt? Dat komt omdat mensen irrationeel zijn; ze baseren hun beslissingen op subtiele externe signalen (het kleine blauwe blikje) in plaats van objectieve kwaliteiten (smaak, prijs en kwaliteit). De wereld is onoplosbaar complex en willekeurig. Dit betekent dat toekomstig succes niet door een boekhoudkundige spreadsheet ontstaat. Om de jackpot te winnen, moet je onweerstaanbare ideeën oproepen: de magische kunst van alchemie beheersen.

Rory Sutherland, marketing-legende van Ogilvy, ontrafelt menselijk gedrag en combineert splinternieuw onderzoek, vermakelijke anekdotes en psychologische inzichten uit zijn 35 jaar aan ervaring voor alle grote merken. Hij interviewt grootheden als Daniel Kahneman en Richard Thaler om tot zijn eigen onconventionele en onuitputtelijk nieuwsgierige aanpak te komen.

Branding kan niet alleen helpen bij het verkopen van producten, maar kan ook sociale doelen bevorderen: mensen belasting laten betalen, de volksgezondheid verbeteren of het bevorderen van meer vrouwen in de technologiesector. Sutherland neemt zijn lezer mee door de onvoorspelbare en fascinerende wereld van het nemen van beslissingen.

Specificaties

ISBN13:9789000346196
Trefwoorden:marketing, psychologie
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:416
Uitgever:Unieboek | Het Spectrum
Druk:1
Verschijningsdatum:3-10-2019
Hoofdrubriek:Marketing, Psychologie
ISSN:

Expertrecensies (3)

Alchemie - 'Zal je zeker vermaken'
Eric van Arendonk | 13 februari 2020
De onweerstaanbare kracht van marketing is de grappige ondertitel van Alchemie. Vooral als je zoals ik net het boek De Onweerstaanbaarheidstheorie van Jan Heuvel heb gelezen. Ondanks de overlap van het woord onweerstaanbaar hebben ze weinig met elkaar gemeen.
Lees verder
Alchemie - 'Verplichte kost voor marketing- en communicatieprofessionals'
Sjors van Leeuwen | 13 december 2019
Waarom is Red Bull zo populair, terwijl niemand - NIEMAND! - het lekker vindt? Simpel, mensen zijn nou eenmaal irrationeel; we doen niet wat we zeggen en zeggen niet wat we doen. Om succesvol te kunnen zijn in de wereld om ons heen draait het om de onweerstaanbare kracht van marketing: Alchemie.
Lees verder
Alchemie - 'Gaat over meer dan marketing alleen'
Rick Lindeman | 26 november 2019
In de Netflix-documentaire documentaire 'Sour Grapes' houdt Rudy Kurniawan de hele Amerikaanse wijnwereld voor de gek. Door thuis te mixen kan hij bijna elke klassieke bourgogne namaken. Pas door de etiketten te analyseren kon hij worden ontmaskerd.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
3 stemmen
0
3
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Alchemie - De onweerstaanbare kracht van marketing
Rory Sutherland 19 oktober 2019 Stel dat je in de boardroom van een grote drankenfirma zit en belast bent met het ontwikkelen van een nieuw product dat het marktaandeel van Coca-Cola als de op één na populairste niet- alcoholische koude drank ter wereld* naar de kroon moet steken.
Artikel lezen

Over Rory Sutherland

Rory Sutherland (1965) is de vicevoorzitter van Ogilvy. Deze aantrekkelijk vage taakomschrijving stelt hem in staat om tijdens zijn werk gedragswetenschappelijk onderzoek te doen met als doel om de verborgen zakelijke en sociale mogelijkheden bloot te leggen wanneer creatieve geesten worden losgelaten op het nieuwste denken in psychologie en gedragswetenschappen. Hij is een veelgevraagd spreker over marketing, gedragseconomie en ondernemerschap.

Andere boeken door Rory Sutherland

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

VOORWOORD: UITDAGING AAN COCA-COLA 9
INLEIDING: HET KRAKEN VAN DE (MENSELIJKE) CODE 15

1: GEBRUIK EN MISBRUIK VAN RATIONALITEIT 67
2: HET VERHAAL VAN DE ALCHEMIST (OF: WAAROM MAGIE NOG ALTIJD BESTAAT) 159
3: SIGNALEREN 193
4: ONBEWUST HACKEN: SIGNALEREN NAAR JEZELF 247
5: TEVREDENSTELLEN 283
6: PSYCHOFYSICA 313
7: HOE EEN GOEDE ALCHEMIST TE ZIJN 363

CONCLUSIE: WAAROM WE IETS MINDER LOGISCH MOETEN ZIJN 391
DANKWOORD 409
NOTEN 411
LIJST VAN ILLUSTRATIES 413

Aanbevolen live events...

dinsdag 04-04-2023

Psychologie voor Managers

Collegereeks

Mensen die dit e-book kochten, kochten ook...

  • Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn
    Ina Boer
    Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn
    € 25,00
  • Sterk digitaal merk
    Ingmar de Lange
    Sterk digitaal merk
    € 36,99
  • Hét Marketingkookboek
    Marketing Queens
    Hét Marketingkookboek
    € 24,00
  • Eén fan per dag
    Jos Burgers
    Eén fan per dag
    € 20,95
  • Nummer 1
    Aartjan van Erkel
    Nummer 1
    € 23,99
  • De Wet van Snuf
    Jos Burgers
    De Wet van Snuf
    € 20,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Alchemie - De onweerstaanbare kracht van marketing

        Alchemie - De onweerstaanbare kracht van marketing
        Rory Sutherland
        /