Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Professioneel inkopen

Paperback Nederlands 2025 7e druk 9789001033521
Nog niet verschenen, verwacht op 01‑05‑2025
76,95

Samenvatting

- Compleet overzicht van alle relevante aspecten van inkoop;
- gerichte aandacht voor duurzaamheid, digitalisering en alternatieve aanbestedingsvormen;
- veel praktijkvoorbeelden die de theorie verduidelijken.

Professioneel inkopen biedt een complete en toegankelijke beschrijving van de belangrijkste aspecten van inkopen. Dit boek biedt niet alleen een overzicht van de inkoopproblematiek, maar laat ook zien welke modellen en factoren daarop van invloed zijn.
Wat kun je verwachten?

Drie duidelijke delen:
- Inkoop als bedrijfsfunctie: Begrijp de rol van inkoop binnen een organisatie.
- Relatiemanagement: Leer over de relaties tussen leveranciers en interne klanten, en ontdek inkoopplanning en -analyse.
- Transactiemanagement: Krijg praktische handreikingen voor specificeren, offreren, selecteren, onderhandelen en contracteren.

Actuele thema's
In deze nieuwe zevende editie is er (nog) meer aandacht voor duurzaamheid en de digitale ontwikkelingen rondom inkoop. Ook de mogelijkheden die kunstmatige intelligentie (AI) biedt voor het vakgebied komen uitgebreid aan bod. Voorbeelden en cases zijn geactualiseerd om de nieuwste inzichten en trends weer te geven.

Doelgroep
Professioneel inkopen is ideaal voor de hoofdfase van opleidingen zoals Commerciële Economie, Technische Bedrijfskunde en Facility Management.

Digitale leeromgeving
Met dit boek krijgen jij en je studenten toegang tot de uitgebreide online omgeving van studiemeister. Als docent krijg je de beschikking over een breed aanbod aan collegematerialen, zoals extra oefeningen, casussen en presentaties die eenvoudig op maat kunnen worden aangeboden.

Je studenten verdiepen hun kennis en verbeteren hun vaardigheden met uitlegvideo's, samenvattingen, toetsvragen en begrippentrainers. Zo zijn je studenten goed voorbereid en kun jij tijdens de lessen de verdieping opzoeken!

Specificaties

ISBN13:9789001033521
Trefwoorden:inkopen
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:456
Uitgever:Noordhoff
Druk:7
Verschijningsdatum:1-5-2025
Hoofdrubriek:Inkoop en logistiek
ISSN:

Over Kees Gelderman

Kees Gelderman is (cum laude) afgestudeerd in de bedrijfseconomie aan de Rijksuniversiteit Groningen. Zijn promotieonderzoek handelde over de inkoopportfolio van Kraljic. Tegenwoordig is hij universitair hoofddocent aan de Open universiteit. Zijn specialisatie ligt op het gebied van de buyer-supplier relationships, meer in het bijzonder op purchasing management en (business) marketing. Samen met Hein van der Hart is Gelderman auteur van het Noordhoff-boek Business marketing.

Andere boeken door Kees Gelderman

Over Bé Albronda

Bé Albronda studeerde HEAO-CE in Groningen en aansluitend bedrijfskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen. Vervolgens werkte hij ruim vijf jaar bij Fource Consultancy Group als management consultant, met projecten in zowel de private als publieke sector. Sinds 1988 is hij als docent verbonden aan de Open Universiteit in Heerlen. Naast zijn artikelen in internationale wetenschappelijke tijdschriften heeft Albronda diverse bijdragen geleverd aan zowel het Tijdschrift voor Inkoop en Logistiek als het Tijdschrift voor Marketing. Albronda is als qualified examiner verbonden aan het Nederlands Instituut voor Marketing.

Andere boeken door Bé Albronda

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Professioneel inkopen