Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Branding

Gebonden Nederlands 2022 9789001734459
Voormalig top 100Totaal 30 dagen
Verkooppositie 675Hoogste positie: 59
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2022.

• Geeft een actueel en helder overzicht van de verschillende stromingen binnen het vakgebied van branding;
• biedt met een canvas praktisch houvast voor het analyseren en activeren van merken;
• is goed gestructureerd en kan met diverse lees- en studeerroutes op meerdere manieren worden gebruikt.

BRANDING geeft een actueel en volledig overzicht van het vakgebied. Vanuit een brede invalshoek geeft dit boek houvast op het gebied van merkmanagement, ‘The Game of the Name’. Onder meer door de introductie van verschillende stromingen binnen branding. Het boek geeft inzage in zowel bekende als minder bekende strategische modellen en biedt praktische instrumenten (o.a. Brand Coding Canvas) waarmee bestaande merken geanalyseerd kunnen worden en nieuwe tot leven gebracht. Het boek behandelt veel verschillende aspecten van branding, van merkoriëntatie, merkstructurering en naamsontwikkeling tot purposeful branding en iconic moves.

Het boek is zeer toegankelijk dankzij het heldere taalgebruik en de sterke verbinding tussen theorie en praktijk. Het boek is doorspekt met herkenbare en inspirerende voorbeelden. Door de opzet in delen kan je zelf bepalen hoe diepgaand het vakgebied branding wordt bestudeerd. Na een eerste verkenning is het mogelijk om een passende lees- en studeerroute te kiezen. In de leeswijzer is extra uitleg te vinden over de verschillende mogelijkheden.
BRANDING is met uitstek geschikt voor hbo-opleidingen zoals Commerciële Economie, Communicatie, Creative Business en Bedrijfskunde. Het boek kan worden ingezet vanaf studiejaar 2, de hoofdfase van de opleiding.

Studenten en docenten vinden in de ondersteunende online omgeving o.a. interactieve toetsvragen, aanvullende cases, tabellen en figuren, extra artikelen, begrippentrainers en collegesheets.

Specificaties

ISBN13:9789001734459
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:398
Uitgever:Noordhoff
Druk:1
Verschijningsdatum:25-4-2022
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

5.0 van de 5
6 stemmen
6
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Branding
1 juni 2022 Andy Mosmans en Patrick van Thiel maken op toegankelijke wijze duidelijk waar branding in de volle breedte over gaat. Vanuit een niet eerder gepresenteerde brede invalshoek geven ze houvast bij het (door)ontwikkelen en bestuderen van merken. In deze preview vertellen ze over hun boek.

Over Andy Mosmans

Drs. Andy P. Mosmans RM studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, is Register Marketeer en werkte achtereenvolgens bij Philips, FHV BBDO, BBDO Nederland, onderdeel van BBDO Worldwide, en ARA Groep, onderdeel van TBWA\Worldwide. Tegenwoordig opereert hij als adviseur, ondernemer en opleider vanuit Andy Mosmans & Company, Unknown Group, VENGEAN en het Institute for Branding and Business Development. Als adviseur op het vlak van branding, marketing en communicatie werkt(e) Andy voor meer dan honderd (inter)nationale vooraanstaande ondernemingen en merken. Hij neemt zitting in diverse raden van advies, was voorzitter van de raad van toezicht van Ziekenhuis Amstelland en lid van de raad van toezicht van Rotterdam Partners. Hij is lid van de Speakers Academy, auteur bij Adformatie en publiceert regelmatig in (internationale) vakbladen. Tevens doceert Andy de Branding MBA in 1 Day, is hij gastdocent bij diverse universiteiten en hogescholen in Nederland en visiting professor Strategic Brand Management in China bij Business School Netherlands-Asia in Shanghai, Beijing en Shenzen. Ook schreef hij de boeken Marketing-communicatie en chaos (1990, samen met prof. dr. Willem Verbeke), Merkenbeleid (1998/2003, samen met prof. dr. Roland van der Vorst), Corporate reputatie (1999/2001), Mosmans over marketing, merken en management (2003), Ondernemingssucces (2004/2005/2007/2008/2013), Branding NL (2008/2012/2013), Startup Branding (2017) en BRANDING (2022).

Andere boeken door Andy Mosmans

Over Patrick van Thiel

Drs. Patrick N.P.M. van Thiel studeerde bedrijfseconomie aan Maastricht University. Hij startte zijn carrière bij designbureau VBAT (thans Superunion). Vervolgens werkte hij in allerlei merk- en marketingrollen bij Essent, Fortis (thans ABN AMRO), KPN en Erasmus Universiteit Rotterdam. Vanuit van Thiel & company opereert Patrick als consultant, interimmanager en sparringpartner op het vlak van branding, strategische marketing en interne organisatie. Hij is mentor van mensen die vooruit willen. Hij was en is betrokken bij een scala aan (inter)nationale merken en organisaties: profit, non-profit, corporate en mkb. Hij heeft veel ervaring met sectoren in transitie zoals energie, financiële dienstverlening, onderwijs en cultuur. Hij is voorzitter van de raad van toezicht van Museum Rotterdam en bestuurslid van Stichting Wij Zijn Rotterdam. Hij is al meer dan twee decennia actief in het hbo als gast- en parttimedocent. Op hogescholen als Design Academy Eindhoven, Inholland Rotterdam, Haagse Hogeschool, Hogeschool Rotterdam (Communication and Multimedia Design), en sinds 2019 aan Hogeschool Leiden (Commerciële Economie). Hij schreef de boeken Designmanagement in essentie (1998/2002/2006/2010, samen met Wil Michels), Innovatie & Succes (2009) en het Engelstalige Brand-oriented Innovation (2012). Zie ook www.vanthiel.biz, www.patrickvanthiel.com

Andere boeken door Patrick van Thiel

Inhoudsopgave

Leeswijzer

Deel 1 Verkennen
1 Wat is branding?
1.1 Eerste verkenning van branding
1.2 Verleden en heden van branding
1.3 Branding; meer dan fast-moving
1.4 Definitie van branding
Samenvatting
Kernbegrippen

2 Ontwikkeling van branding
2.1 Stadia van marktoriëntatie
2.2 Van marketing naar merketing
2.3 Van merketing naar merkoriëntatie
2.4 Van merkoriëntatie naar iconic moves
Samenvatting
Kernbegrippen

3 Stromingen binnen branding
3.1 Positioning-stroming
3.2 Penetration-stroming
3.3 Peer-to-peer-stroming
3.4 Partner-stroming
3.5 Purpose-stroming
Samenvatting
Kernbegrippen

4 Betekenisvolle branding
4.1 Betekenis ondernemen
4.2 Van welvaart naar welzijn
4.3 Van storytelling naar storydoing
Samenvatting
Kernbegrippen

Deel 2 Verdiepen
5 Merk en succes
5.1 Succesvolle ondernemingen
5.2 Geweldige ondernemingen
5.3 Marktgeoriënteerde ondernemingen
Samenvatting
Kernbegrippen

6 Merk en identiteit
6.1 Betekenis en identiteit
6.2 Identiteitsmix en cultuur
6.3 Meervoudige identiteit
6.4 Zintuigen en identiteit
6.5 Identiteit en positionering
Samenvatting
Kernbegrippen

7 Merk en naam
7.1 Belang van een naam
7.2 Naamsontwikkeling
7.3 Naamswijziging
7.4 Merkregistratie
Samenvatting
Kernbegrippen

8 Merk en naam
8.1 Merkportfolio
8.2 Merkextenties en co-branding
8.3 Merkstructuur
8.4 Merkarchitectuur
Samenvatting
Kernbegrippen

Deel 3 Vaststellen
9 Brand Key Model
9.1 Introductie van het model
9.2 Verdieping: midden-doelketen
9.3 Verdieping: betekenisstructuur
9.4 Verdieping: klantwaarden
Samenvatting
Kernbegrippen

10 Brand Identity Prism Model
10.1 Introductie van het model
10.2 Verdieping: merkpersoonlijkheid
Samenvatting
Kernbegrippen

11 Brand ID Model
11.1 Introductie van het model
11.2 Verdieping: archetype-rollen
Samenvatting
Kernbegrippen

12 Brand Icons Model
12.1 Introductie van het model
12.2 Verdieping: brand design
12.3 Verdieping: visuele identiteit
Samenvatting
Kernbegrippen

Deel 4 Toepassen
13 Brand Coding Canvas – 10 C’s
13.1 Introductie van het canvas
13.2 Concept van het merk
13.3 Context van het concept
Samenvatting
Kernbegrippen

14 CSR, cause en culture
14.1 Corporate social responsibility
14.2 Cause en employer branding
14.3 Culture en internal branding
Samenvatting
Kernbegrippen

15 Communication, content en channels
15.1 Communication en kernboodschap
15.2 Content en effectiviteit
15.3 Channels en media
Samenvatting
Kernbegrippen

16 Communities en co-creation
16.1 Communities en social media
16.2 Co-creation en innovatie
Samenvatting
Kernbegrippen

Deel 5 Evalueren
17 Merk-metrics
17.1 Brand funnel metrics
17.2 Inrichten van het leerproces
17.3 Neuromarketingonderzoek
Samenvatting
Kernbegrippen

18 Merkvoorkeur
18.1 Pijlers van merkvoorkeur
18.2 Pijler 1: mentaal leiderschap
18.3 Pijler 2: beschikbaarheid
18.4 Pijler 3: waar voor je geld
18.5 Pijler 4: betekenisvol onderscheid
18.6 Pijler 5: emotionele connectie
18.7 Verschillen tussen sectoren
Samenvatting
Kernbegrippen

19 Merkwaarde
19.1 Merk als asset
19.2 Brand equity
19.3 Brand value
19.4 Brand rankings
Samenvatting
Kernbegrippen

Deel 6 Voorbereiden
20 Branding in de digitale tijd
20.1 Fundamenteel anders?
20.2 Social branding
20.3 Platformbranding
Samenvatting
Kernbegrippen

21 Branding in de toekomst
21.1 Homo sapiens
21.2 Homo deus
Samenvatting
Kernbegrippen

Met dank aan
Literatuurlijst
Illustratieverantwoording
Register
Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Branding