Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Basisboek Interviewen

Handleiding voor het voorbereiden en afnemen van interviews

Ringband Nederlands 2021 5e druk 9789001747596
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 589Hoogste positie: 54
Verwachte levertijd ongeveer 3 werkdagen

Samenvatting

- Breed inzetbaar, voor uiteenlopende gesprekken en onderwerpen;
- voorkennis niet noodzakelijk;
- praktijkgericht, met veel opdrachten.

Het Basisboek Interviewen leert studenten stapsgewijs interviews opzetten en kritisch kijken naar de eigen interviewvaardigheden. Het gaat zowel in op de voorbereiding als op het afnemen van interviews.

De vele, aansprekende opdrachten maken het mogelijk om zelfstandig aan de slag te gaan met het Basisboek Interviewen. Dankzij het aanvullende materiaal en een voorbeeld voor een cursusopzet is het boek echter ook goed inzetbaar voor een interviewtraining. De bijna honderd cartoons met interviewsituaties maken het boek toegankelijk en uniek!

Deze vernieuwde, vijfde editie is inhoudelijk uitgebreid, met onder andere theorie over het gebruik van humor in interviews. Daarnaast bevat deze editie nieuwe cartoons.

Motivatie van de auteur om dit boek te schrijven “Ik miste een toegankelijk en praktisch boek over interviewen. Wat maakt dat je bijvoorbeeld beter geen waaromvragen kunt stellen? En wat is je uitstraling als interviewer?” – Ben Baarda –

Het Basisboek Interviewen is breed inzetbaat – van mbo tot universitair onderwijs. Dankzij de vele voorbeelden uit uiteenlopende disciplines is het boek bovendien geschikt voor legio opleidingen, waaronder accountancy en maatschappelijk werk.

Studenten vinden in de ondersteunende online omgeving o.a. voorbeeldbrieven en evaluatieformulieren. Voor docenten staan er voorbeelden voor het afnemen van een interview.

Specificaties

ISBN13:9789001747596
Taal:Nederlands
Bindwijze:ringband
Aantal pagina's:182
Uitgever:Noordhoff
Druk:5
Verschijningsdatum:27-1-2021
ISSN:

Lezersrecensies

4.0 van de 5
4 stemmen
0
4
0
0
0

Over Ben Baarda

Ben Baarda geeft al vele jaren les in het opzetten en uitvoeren van onderzoek aan zowel studenten als aan mensen die in de praktijk werkzaam zijn. Hij is auteur van verschillende methoden- en techniekenboeken.

Andere boeken door Ben Baarda

Over Monique van der Hulst

Monique van der Hulst heeft een eigen marktonderzoeksbureau (www.iflex-interim.nl). Daarnaast geeft ze onderwijs op het terrein van onderzoeksmethoden en psychologie.

Andere boeken door Monique van der Hulst

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Basisboek Interviewen