Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Van Experience naar Challenge Economy

Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789001771058
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Waarom drinkt iemand een dure kop koffie op het San Marco plein in Venetië? Wat trekt mensen naar de grootste Nike winkel van Europa in Londen? Waarom zijn mensen bereid flink meer te betalen voor een kerstboom, wanneer ze die kopen bij een tuincentrum met een volledig ingerichte kerstshow, compleet met glühwein en rondwandelende kerstman?

Dit heeft te maken met de Experience Economy, het creëren van unieke belevenissen en ervaringen voor klanten, want dat levert een toegevoegde waarde op van een dienst of product en mensen zijn bereid daarvoor te betalen. Mensen willen in toenemende mate persoonlijk geraakt en vervolgens ook uitgedaagd worden. Daarmee ontstaat voor bedrijven in alle sectoren de noodzaak om te schakelen naar een nieuwe aanpak die aansluit op de experience, namelijk de Challenge Economy: kunnen producten of diensten een nog hogere tegenwaarde verkrijgen wanneer deze uitdagender of als uitdaging worden aangeboden?

In 'Van Experience naar Challenge Economy' wordt deze ontwikkeling nader beschreven en theoretisch onderbouwd vanuit een management- en marketingperspectief en voorzien van uitgewerkte praktijkvoorbeelden uit onder meer de reiswereld, theaterwereld en het pokerspel.

Specificaties

ISBN13:9789001771058
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:139
Uitgever:Noordhoff
Druk:1
Verschijningsdatum:16-7-2009
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Van Experience naar Challenge Economy
Eric van Arendonk | 5 oktober 2009
Wat maken Herman Lier, Ruud Heijblom en Angela Waijers me nu? Met zijn boek 'De beleveniseconomie' is Joseph Pine toch de man van de zogenaamde experience economie. Het betreffende boek heb ik destijds als een echte eye-opener ervaren. Deze auteurs beweren dat er meer is en ik moet zeggen; dat brengen ze op een overtuigende wijze in tot uiting in 'Van experience naar challenge economy'.
Lees verder

Lezersrecensies

3.3 van de 5
3 stemmen
0
1
2
0
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Herman Lier: ‘De Challenge Economy is de logische opvolger van de belevenis- economie’
Hans van der Klis 27 augustus 2009 In zijn boek Van Experience naar Challenge Economy lanceert Herman Lier, docent marketing op de NHTV Hogeschool in Breda, een opvolger voor de veelgeprezen Experience Economy van Joseph Pine en James Gilmore: de Challenge Economy. ‘In de beleveniseconomie zijn we de afnemers vergeten’, is de overtuiging van Lier. ‘Mensen willen betekenis ontlenen aan de dingen die zij doen en kopen.’

Over Herman Lier

Herman Lier is docent marketing aan de NHTV.

Andere boeken door Herman Lier

Over Ruud Heijblom

Dr. Ruud Heijblom is directeur van het adviesbureau Marketing Koers dat gespecialiseerd is in het ontwikkelen van de strategische richting voor bedrijven. Hij is verbonden aan de Universiteit van Bloemfontein (Zuid-Afrika) en diverse andere Business Schools.

Andere boeken door Ruud Heijblom

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Experience Economy
2. Challenge Economy
3. Management
4. Marketing
5. Betekenis geven en zingeving

Geraadpleegde literatuur

Illustratieverantwoording

Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Van Experience naar Challenge Economy