Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Klantgericht organiseren

Paperback Nederlands 2011 9789001783181
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

Veel bedrijven en organisaties willen klantgericht zijn. Maar een deel van deze organisaties doet nauwelijks onderzoek naar wat hun klant eigenlijk wil.

'Klantgericht organiseren' is geschreven vanuit het interdisciplinaire vraagstuk. Hoe kan een organisatie klantgericht worden gemaakt? De auteurs gaan in op de theoretische concepten van klantgerichtheid en laten de lezer zien wat er moet gebeuren in een (non-) profitorganisatie om klantgericht te worden. Centraal staat het begrijpen van de klant en vervolgens het intern vormgeven aan klantgerichtheid.

Vanwege de interdisciplinaire invalshoeken leent dit boek zich uitstekend om te worden gebruikt bij vakken als marketing, management en organisatie, kwaliteitszorg en verandermanagement.

Specificaties

ISBN13:9789001783181
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:198
Uitgever:Noordhoff
Druk:1
Verschijningsdatum:18-5-2011
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (2)

Klantgericht organiseren
Jacco van de Vijver | 22 mei 2012
Organisaties zijn de laatste jaren, mede door de crisis, druk in de weer om de klant centraal te stellen. Als CRM-adviseur zie ik bij veel bedrijven hoe ingewikkeld het is om dit echt goed voor elkaar te krijgen. Het boek 'Klantgericht organiseren' van Els Meertens en Marijn Mulders geeft geen pasklare aanpak maar juist een rijke verzameling van actuele vakinzichten en praktijkvoorbeelden die het de lezer makkelijker maken om zelf een effectieve aanpak samen te stellen.
Lees verder
Klantgericht organiseren
Arne Roex | 21 mei 2012
Klantgericht lijkt het toverwoord voor organisaties die succesvol willen blijven. Els Meertens en Marijn Mulders beschrijven, middels vele modellen en definities, in 'Klantgericht organiseren' uitgebreid alle facetten die van belang zijn bij het klantgericht maken van een organisatie. Het boek is gebaseerd op de volgende 3 peilers: klant, medewerker en organisatie. De theorie gaat vergezeld van klantgerichte en niet-klantgerichte voorbeelden van bekende organisaties. Hoewel de indeling van het boek soms beter zou kunnen is 'Klantgericht organiseren' een goed en prettig lezend basisboek voor elke student en jonge professional die met klantgerichtheid van start gaat.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Marijn Mulders

Marijn Mulders heeft een achtergrond in de IT en veel expertise op het gebied van verandermanagement en de besluitvorming bij ondernemers in relatie tot bedrijfsmodellen. Hij is eigenaar van het management- en trainingsbureau Tolo Branca, dat o.a. verandermanagementtrajecten begeleidt en ondersteuning en training biedt aan ondernemers en medewerkers. Daarnaast is Mulders auteur van verschillende managementboeken waaronder Business en Managementmodellen, Business Modelling for Teams en Business Model You.

Andere boeken door Marijn Mulders

Inhoudsopgave

1. De klant
2. Dienstverlening
3. De klantgerichte organisatie
4. Processen, besturing en informatie
5. Klantgericht gedrag
6. Implementatie

Volledige webadressen
Literatuur
Bijlage 1: Vragenlijst SERVQUAL-model

Register
Illustratieverantwoording
Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Klantgericht organiseren