Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
U heeft gezocht op 9789001811235. Het product dat u zocht is niet meer in die editie leverbaar en is vervangen door de onderstaande editie.
, ,

E-commerce & E-business

Paperback Nederlands 2024 3e druk 9789001045265
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Nog niet verschenen, verwacht op 15‑05‑2025
59,95

Samenvatting

• Grondige inleiding in e-commerce en e-business;
• praktijkgerichte modellen en onderzoeksresultaten;
• bevat recente ontwikkelingen in AI, AR en VR.

De ontwikkelingen binnen e-commerce en e-business zijn enorm ingrijpend en voltrekken zich in rap tempo. Dankzij nieuwe technologieën zoals AI en machine learning kunnen bedrijven klantgegevens efficiënter analyseren en hun diensten optimaal afstemmen op de wensen van de klant. Dit resulteert in verbeterde klantbeleving, nauwkeurige bestellingen, en een naadloze integratie van sociale mediaplatforms.

Deze nieuwe editie gaat in op de impact van geavanceerde automatisering in productie en logistiek, van gerobotiseerde pick-and-pack-systemen tot zelfrijdende bestelwagens en zelfs drones voor bezorging. Met een sterke focus op milieu en duurzaamheid biedt dit boek een actuele en relevante bron van kennis die onmisbaar is voor studenten die zich willen voorbereiden op de toekomst van e-commerce.

Doelgroep
Dit boek is ideaal voor studenten in economische en technische opleidingen, vanaf het eerste studiejaar, die hun kennis willen bijspijkeren met de meest recente trends en technologieën.

Digitale leeromgeving
Met dit boek krijgen jij en je studenten toegang tot de uitgebreide online omgeving van studiemeister. Als docent krijg je de beschikking over een breed aanbod aan collegematerialen, zoals extra oefeningen, casussen en presentaties die eenvoudig op maat kunnen worden aangeboden. Je studenten verdiepen hun kennis en verbeteren hun vaardigheden met uitlegvideo's, samenvattingen, toetsvragen en begrippentrainers. Zo zijn je studenten goed voorbereid en kun jij tijdens de lessen de verdieping opzoeken!

Over de auteurs
Marjolein Visser (Register Marketeer) is managing consultant bij adviesbureau MarketWise en oprichter van TourWise, dat online marketingoplossingen biedt voor toerisme en recreatie. Daarnaast verzorgt zij incompanytrainingen en is zij betrokken bij verschillende master- en hbo-opleidingen. Visser heeft zes boeken en tientallen artikelen geschreven over uiteenlopende marketingonderwerpen.

Peter Streefkerk is eigenaar van Respect Inkoopconsultancy. Hij houdt zich bezig met interim-management, advisering, projectmanagement, training en coaching op het gebied van contractmanagement en inkoop. Hij is auteur van de boeken Inkopen voor Dummies en Inkoop, en mede-auteur van E-commerce & e-business. Daarnaast heeft hij een groot aantal artikelen geschreven over contractmanagement en inkoop. Samen met Octavia Siertsema is hij auteur van een podcast-serie over aanbesteden (allesoveraanbesteden.nl).

Specificaties

ISBN13:9789001045265
Trefwoorden:E-business
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:376
Uitgever:Noordhoff
Druk:3
Verschijningsdatum:15-5-2025
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
E-commerce & E-business - Veelomvattend
Eric van Arendonk | 22 juni 2020
Het is inmiddels alweer de tweede druk van dit studieboek omtrent E-commerce en E-business. Een  veelomvattend boek die je inzicht geeft in de inmiddels brede materie van E-commerce en E-business.
Lees verder
recensie
E-Business
Sjors van Leeuwen | 16 juli 2015
Toen in 1999 de klassieker Internet Strategie van managementgoeroe Ben Tiggelaar verscheen was E-business nog braakliggend terrein. De eerste generatie statische websites had net zijn intrede gedaan en internetters van het eerste uur belden massaal in via trage modems en onbetrouwbare internetverbindingen.
Lees verder

Over Marjolein Visser

Marjolein Visser RM werd zich begin jaren negentig bewust van de baanbrekende mogelijkheden van online marketing tijdens de eerste internetcursus in Nederland. Sinds die tijd werkt zij als adviseur en interim-manager gepassioneerd aan digitale innovatie van businessmodellen en het optimaliseren van de ROI van marketing. Marjolein Visser is managing consultant van marketingadviesbureau MarketWise (www.market-wise.nl) en oprichter en eigenaar van TourWise, online marketingoplossingen voor toerisme en recreatie. Visser werkte in marketing- en directiefuncties voor onder meer De Hypothekers Associatie, Nederlandse Spoorwegen, Achmea Zilveren Kruis, Delta Lloyd, AEGON, SNS Bank en Randstad. Als marketingconsultant adviseerde zij in de afgelopen 25 jaar tientallen organisaties, vooral in financiële dienstverlening, zakelijke dienstverlening en zorg. Daarnaast is zij vakinhoudelijk coach voor CMO’s en marketingmanagers, (gast)docent aan master- en hbo-opleidingen en verzorgt zij in company trainingen en intervisiesessies. Marjolein Visser is met Berend Sikkenga initiatiefnemer en auteur van het succesvolle Basisboek Online Marketing en de boeken Social Media Management, E-business en het Engelstalige Digital Marketing Fundamentals (met Mike Berry).

Andere boeken door Marjolein Visser

Over Berend Sikkenga

Berend Sikkenga † (Senior Marketing Professional) was een gepassioneerde digital manager met bijna twintig jaar ervaring aan zowel bureau- als klantzijde. Hij was als Director E-commerce & Grocery bij LEGO verantwoordelijk voor sales en omnichannel in de Benelux. Hij verzorgde daarnaast trainingen en gastcolleges en was meerdere jaren auteur in het Marketingfacts Jaarboek. Sikkenga startte zijn carrière bij internetadviesbureau Red Hot Minute (voorheen Booleanpark) en gaf daarna in verschillende functies leiding aan marketing-, sales- en servicemanagement bij Essent en Ziggo.

Andere boeken door Berend Sikkenga

Over Peter Streefkerk

Peter Streefkerk is eigenaar van Respect Inkoopconsultancy. Hij houdt zich bezig met interim-management, advisering, projectmanagement, training en coaching op het gebied van contractmanagement en inkoop. Hij is auteur van de boeken Inkopen voor Dummies, Inkoop, mede-auteur van het boek E-commerce & E-business en een groot aantal artikelen over contractmanagement en inkopen. Samen met Octavia Siertsema is hij auteur van een podcast-serie over aanbesteden (allesoveraanbesteden.nl).

Andere boeken door Peter Streefkerk

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        E-commerce & E-business