Hans Veldman (1957) is als associate professor strategie verbonden aan de Nyenrode Business Universiteit.
Meer over Hans VeldmanExportmanagement
Exporteren en internationaliseren
Gebonden Nederlands 2016 7e druk 9789001819071Samenvatting
Het succes van exporteren en internationaliseren is direct afhankelijk van kennis, kunde, inzicht, ervaring en samenwerking van allen die bij het proces betrokken zijn. 'Exportmanagement' geeft een compleet overzicht van dit multidisciplinaire vakgebied.
Waarom kiezen voor 'Exportmanagement'?
-standaardwerk op het gebied van exportmanagement;
-compleet overzicht van multidisciplinair vakgebied;
-komt voort uit een samenwerking van verschillende experts op deelgebieden.
Dit handboek kiest voor een strategische benadering van exporteren als vorm van internationaliseren. De opzet van 'Exportmanagement' is daarom afgeleid van een exportbeleidsplan of strategisch exportplan. Dit plan vormt de rode draad door het boek, waardoor duidelijk wordt hoe export op- en uitgebouwd wordt. Het multidisciplinaire karakter van export komt terug in onderwerpen als management, marketing, sales, financiën, douanezaken, juridische zaken, logistiek en cultuur. Het boek is bruikbaar in een internationaal georiënteerde major en minor, en in bedrijfsopleidingen waarin de internationalisering van de organisatie centraal staat.
Deze geheel vernieuwde zevende editie van 'Exportmanagement' is beter geïntegreerd en toegankelijker, met het exportbeleidsplan als rode draad door het hele boek. De verschillende aspecten van exporteren komen aan bod, waarna uitgebreid wordt stilgestaan bij de integratie van alle aspecten in het exportbeleidsplan en de praktijk. Het boek is ook verkrijgbaar als e-book.
Op www.exportmanagement.noordhoff.nl is ondersteunend materiaal voor zowel studenten als docenten te vinden, zoals vraagstukken, cases en de figuren uit het boek.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Export in Europees en mondiaal perspectief
2. Export, een structurele aanpak: het exportbeleidsplan
3. Onderzoek en selectie van buitenlandse markten
4. De keuze van de entreestrategie
5. Financiële aspecten van exporttransacties
6. Belangrijke juridische aspecten bij export
7. Logistiek en douanebeleid bij export
8. Interculturele vaardigheden in export
9. De stappen van het exportbeleidsplan
Begrippenlijst
Literatuuroverzicht
Register
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan