Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Marketing Marketingcommunicatie in 14 stappen
Marketingcommunicatie in 14 stappen
Marketingcommunicatie in 14 stappen
Guy van Liemt Guy van Liemt RM is bedrijfseconoom en marketing professional. Guy heeft onder andere bij Shell, Unilever en Procter & Gamble gewerkt. Meer over de auteurs
PIM Marketing Literatuur Prijs 2018 voor Doet marketing ertoe? Justin van Lopik 29 november 2018 Doet marketing ertoe? van Ruud Frambach is verkozen tot het beste marketingboek van 2018. De ‘PIM Marketing Literatuur Prijs’ is dit jaar voor de 16e keer uitgereikt. Lees het volledige artikel
Guy van Liemt, Gert Koot

Marketingcommunicatie in 14 stappen

Gebonden Nederlands 2018 9789001820596
8 beoordelingen
Verkooppositie 9972
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
76,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Beste Marketing Studieboek 2018

Wat moet een eigentijdse marketingcommunicatieprofessional weten om succesvol te zijn? 'Marketingcommunicatie in 14 stappen' geeft glashelder aan welke stappen nodig zijn om succes te boeken in de hedendaagse marketingcommunicatie. Daarbij komen alle essentiële onderwerpen binnen marketingcommunicatie aan bod. Niet alleen offline maar ook online, aan de hand van de structuur van een strategisch plan. Een uitstekende voorbereiding voor de student op de latere beroepspraktijk!

'Marketingcommunicatie in 14 stappen' behandelt op een praktijkgerichte manier de nieuwste inzichten en modellen van het totale vakgebied. Uniek is de plaatsing van de online marketingcommunicatie in de structuur van de gehele marketingcommunicatiestrategie. Het boek laat zien dat de online tools méér zijn dan een middel en samen met de offline instrumenten een plaats verdienen in het Owned, Paid & Earned Media model. Daarnaast aandacht voor merkidentiteit, positionering, creativiteit en toepassing van het marketingcommunicatievraagstuk en consumer insights.

'Marketingcommunicatie in 14 stappen' hoort op elke opleiding hbo CE, hbo Small Business en hbo Communicatie.

De studenten krijgt toegang tot de ondersteunende website. Daar staan toetsvragen, cases, het online boek en extra lesstof. Voor de docent: uitwerkingen, collegesheets, Toets-op-maat met extra docentenvragen.

Waarom kiezen voor 'Marketingcommunicatie in 14 stappen'?
-glashelder stappenmodel;
-integratie van off- en online in een samenhangend overzicht;
-ontwikkeld door succesvolle professionals en ervaren docenten.

Specificaties

ISBN13:9789001820596
Trefwoorden:communicatie, marketingcommunicatie
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:703
Uitgever:Noordhoff
Druk:1
Verschijningsdatum:18-1-2018
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

Marketingcommunicatie in 14 stappen - Een heldere en speelse methode
Aukje Adams | 2 mei 2019
Kan communicatie zonder menselijke interactie? In het boek Marketingcommunicatie in 14 stappen reiken de auteurs een heldere en speelse methode aan om meer grip op de snel veranderende marketingcommunicatie te krijgen. In 14 stappen werken Gy van Liemt en Gert Koot een compleet systeem uit met nieuwe voorbeelden en begrippen.Lees verder
Marketingcommunicatie in 14 stappen - 'Up to date en overzichtelijk'
Barbara van Stijn | 17 april 2018
Indrukwekkend boekwerk van meer dan 700 pagina’s. Knap werk van de auteurs Van Liemt & Koot die in een periode van zes jaar een (bijna) volledig handboek voor de professional (to be) gerealiseerd hebben. De hoofdstukken in Marketingcommunicatie in 14 stappen lopen synchroon met de veertien stappen van het strategische marketingcommunicatieplan waarvan de eerste vier stappen marketingstappen zijn.Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
8 stemmen
6
1
0
1
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

prijzen
PIM Marketing Literatuur Prijs 2018 voor Doet marketing ertoe?
Justin van Lopik 29 november 2018 Doet marketing ertoe? van Ruud Frambach is verkozen tot het beste marketingboek van 2018. De ‘PIM Marketing Literatuur Prijs’ is dit jaar voor de 16e keer uitgereikt.
Artikel lezen
nieuws
Shortlist PIM Marketing Literatuur Prijs 2018
Karin de Zwaan 18 oktober 2018 Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de genomineerden voor de Marketing Literatuur Prijs 2018 bekend gemaakt. Met deze prijs wil het kennisnetwerk de vernieuwing in het Nederlandse marketingvakgebied stimuleren.
Artikel lezen
nieuws
Ambitieus nieuw handboek voor marketingcommunicatie
Hans van der Klis 11 januari 2018 De boekpresentatie moest en zou in Carré plaatsvinden, dat was zo ongeveer de belangrijkste eis bij het zoeken van een uitgever. En dus werd het Carré. Het is tekenend voor de ambities van Guy van Liemt en Gert Koot met hun nieuwe handboek Marketingcommunicatie in 14 stappen, onlangs verschenen bij Noordhoff.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (3)

Over Guy van Liemt

Guy van Liemt RM is bedrijfseconoom en marketing professional. Guy heeft onder andere bij Shell, Unilever en Procter & Gamble gewerkt. Sinds eind 2007 is hij werkzaam als strategisch marketing, marketingcommunicatie en branding adviseur. Hij is o.a. director, EHERO, Erasmus Happiness Economics Research Organization zie http://www.eur.nl/ehero

Andere boeken door Guy van Liemt

Bekijk alle boeken

Over Gert Koot

Gert Koot is eigenaar van het adviesbureau Branded Entertainment, spreker, docent en adviseur. Hij heeft een buitengewone passie voor marketingcommunicatie, merken en media. Zie ook: www.branded-entertainment.nl

Andere boeken door Gert Koot

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Woord vooraf
Ten geleide

1. Context
1.1 Definitie en plaats van de organisatie (organisatie-identiteit)
1.2 Definitie en plaats van marketing
1.3 Definitie en plaats van marketingcommunicatie
1.4 Aanvullend begrippenkader
1.5 Context als de eerste stap van het strategisch marketingcommunicatiemodel in 14 stappen

2. Marketinganalyse
2.1 Verschillende soorten concurrentie
2.2 Interne analyse
2.3 Externe analyse
2.4 De marketinganalyse doorvertalen in een SWOT-matrix
2.5 Opstellen van een confrontatiematrix
2.6 Vaststellen van de strategische issues als de conclusies van de marketinganalyse
2.7 Tips bij het maken van de marketinganalyse

3. Marketingdoelstelling en marketingstrategie
3.1 Formuleren van de marketingdoelstelling
3.2 Formuleren van de marketingstrategie
3.3 Belang voor marketingcommunicatie
3.4 Accountability van marketing

4. Marketingdoelgroepen en behoeften
4.1 Plaats van de marketingdoelgroep in het model
4.2 Bepalen van de marketingdoelgroep
4.3 Variabelen om marketingdoelgroepen te segmenteren
4.4 Keuze van segmentatievariabelen om marketingdoelgroepen te segmenteren
4.5 Behoeftehiërarchie
4.6 BrandneXtTM-model
4.7 Segmenteren in zakelijke markten (B2B)

5. Merkidentiteit en positionering
5.1 Inleiding tot de merkidentiteit
5.2 Positioneren
5.3 Merkidentiteit
5.4 De Brand Identity Guide (BIG) als merkidentiteitsmodel
5.5 Purposeful Positioning: de uitbreiding van de BIG met een merkmissie (brand purpose)
5.6 Merkarchitectuur en merkportfolio
5.7 Meervoudige merkidentiteit: Brand Identity Guide (BIG) als Hamburgermodel

6. Marketingcommunicatiedoelgroep
6.1 Marketingcommunicatiedoelgroep versus marketingdoelgroep
6.2 Mogelijke marketingcommunicatiedoelgroepen
6.3 Primaire versus secundaire en tertiaire marketingcommunicatiedoelgroepen
6.4 Beschrijving van een marketingcommunicatiedoelgroep op drie niveaus
6.5 Hoe om te gaan met het beschrijven van de verschillende kenmerken op de drie niveaus

7. Marketingcommunicatiebarrière
7.1 Inleiding tot de marketingcommunicatiebarrière
7.2 Marketingcommunicatiebarrière in het algemeen gedefinieerd en framing
7.3 De eerste twee kenmerken van een marketingcommunicatiebarrière
7.4 Praktijkvoorbeelden van marketingcommunicatiebarrières
7.5 Het derde kenmerk van een marketingcommunicatiebarrière: het verband met de merkbelofte
7.6 Formuleren van een marketingcommunicatiebarrière over de merkbelofte
7.7 De marketingcommunicatiebarrière specifieker gedefinieerd voor de overige marketingcommunicatiedoelgroepen
7.8 Hoe ga je om met een merk waarvan nog geen historie is
7.9 Belang van kiezen
7.10 Hoe kom je aan de informatie om een marketingcommunicatiebarrière te formuleren?

8. Consumer insights
8.1 Consumer insights gedefinieerd
8.2 Verschillende soorten consumer insights
8.3 Vragen om functionele of emotionele insights te genereren en het verband met de marketingcommunicatiebarrière
8.4 De stappen om tot insights te komen

9. Budgetteringsmethode
9.1 Inleiding tot de budgetteringsmethode
9.2 Omzetpercentagemethode
9.3 Sluitpostmethode
9.4 Pariteitenmethode
9.5 Taakstellende methode
9.6 Welke budgetteringsmethode gebruik je?

10. Marketingcommunicatiedoelstelling
10.1 Inleiding tot de marketingcommunicatiedoelstellingen
10.2 Klassieke modellen om marketingcommunicatiedoelstellingen te bepalen
10.3 Uitgebreid model om marketingcommunicatiedoelstellingen te bepalen
10.4 Bepalen van marketingcommunicatiedoelstellingen in de praktijk

11. Marketingcommunicatiestrategie
11.1 Inleiding tot de marketingcommunicatiestrategie
11.2 De marketingcommunicatiestrategie benaderd vanuit de communicatietheorie
11.3 Propositie – deel 1 van de marketingcommunicatiestrategie
11.4 Marketingcommunicatievormen – deel 2 van de marketingcommunicatiestrategie
11.5 Owned, Paid en Earned reach – deel 3 van de marketingcommunicatiestrategie

12. Centraal creatief concept en creatieve uitingen
12.1 De zes fasen van het ontwikkelen van winnende creatieve concepten
12.2 De voorbereidingsfase en de creatieve briefing
12.3 De inspiratie- en briefingfase: het briefen van de creatieven
12.4 De ontwikkelfase van het creatieve werk
12.5 De presentatiefase van het creatieve werk
12.6 De beoordelingsfase van creatieve concepten en uitingen
12.7 De communicatiefase: de terugkoppeling
12.8 De toekomst van het creatieve concept

13. Marketingcommunicatiemiddelen
13.1 Inleiding tot de marketingcommunicatiemiddelen
13.2 Plaats en tijd
13.3 Mogelijke marketingcommunicatiedragers op de hoofdlocaties
13.4 Marketingcommunicatiemiddelenoverzicht (Owned reach en Paid reach)
13.5 Marketingcommunicatiemiddelen bij de marketingcommunicatievormen
13.6 Marketingcommunicatiemiddelen in relatie tot Earned reach
13.7 Marketingcommunicatiemiddelen-effectiviteitsmodel (MEM)

14. Terugkoppeling en evaluatie
14.1 Terugkoppeling
14.2 Evaluatie

Literatuurlijst
Illustratieverantwoording
Register
Over de auteurs
Recensies

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • It Infrastructure Architecture - Infrastructure Building Blocks and Concepts Third Edition
    Sjaak Laan
    It Infrastructure Architecture - Infrastructure Building Blocks and Concepts Third Edition
    € 56,97
  • Basiskennis marketing
    Co Bliekendaal
    Basiskennis marketing
    € 49,95
  • Gezondheidspsychologie
    Val Morrison
    Gezondheidspsychologie
    € 61,95
  • Essence of Systems Analysis and Design
    Priti Srinivas Sajja
    Essence of Systems Analysis and Design
    € 99,09
  • Absolute Java, Global Edition
    Walter Savitch
    Absolute Java, Global Edition
    € 80,94
  • Modern marketingmanagement
    Gert-Jan Scheers
    Modern marketingmanagement
    € 71,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketingcommunicatie in 14 stappen

        Marketingcommunicatie in 14 stappen
        Guy van Liemt , Gert Koot
        /