

Ad Marijs is als docent algemene economie verbonden aan de Christelijke Hogeschool Windesheim.
Meer over de auteursMeso-economie en bedrijfsomgeving
Paperback Nederlands 2015 9789001831578Samenvatting
'Meso-economie en bedrijfsomgeving' is de enige geïntegreerde methode voor bedrijfstakanalyse waarin een verband wordt gelegd tussen de bedrijfstakomgeving en de bedrijfsbeslissingen. Het boek richt zich op hbo-studenten die zich voorbereiden op een kaderfunctie in het bedrijfsleven of bij de overheid.
Waarom kiezen voor 'Meso-economie en bedrijfsomgeving'?
-geïntegreerde methode voor bedrijfstakanalyse;
-aandacht voor het verband tussen bedrijfstakomgeving en bedrijfsbeslissingen;
-praktijkgerichte benadering.
Dit boek biedt een overzichtelijk kader voor de analyse van de concurrentie in bedrijfstakken en geeft inzicht in de consequenties van deze analyse voor het ondernemingsbeleid. Daarbij wordt de stof duidelijk gekoppeld aan de beroepsuitoefening en geïntegreerd met andere economische en bedrijfskundige vakken. Studenten kunnen zo het vak Algemene Economie praktisch toepassen in het analyseren van een concrete bedrijfstak. Het boek is met name geschikt voor hbo-opleidingen als Accountancy, Bedrijfseconomie en Commerciële Economie.
Het doel van deze volledig geactualiseerde zesde editie van 'Meso-economie en bedrijfsomgeving' is tweeledig. In de eerste plaats biedt het een kader voor het analyseren van de intensiteit van de concurrentie in de verschillende bedrijfstakken. In de tweede plaats geeft het boek inzicht in de factoren die de concurrentiepositie van individuele ondernemingen bepalen.
Op www.marijsenhulleman.noordhoff.nl kunnen studenten en docenten terecht voor samenvattingen, toetsen en opgaven. Daarnaast hebben docenten toegang tot de vele toetsvragen van Toets-op-maat.
Specificaties
Over Wim Hulleman
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan