Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 39% korting
,

Basisboek Online Marketing

Van strategie tot conversie

Gebonden Nederlands 2018 9789001887148
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Nog slechts 2 exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
69,95
42,95
VOORDEEL - 39% korting

Samenvatting

Basisboek online marketing behandelt het volledige marketingproces. Niet alleen de theorie achter online marketing komt aan bod, maar ook de technieken en media. Basisboek Online Marketing introduceert eerst het kernprocesmodel en belicht vervolgens de strategische aspecten van online marketing, waarbij dieper wordt ingegaan op online consumentengedrag. Hierna komen alle relevante aspecten van websites aan bod: het ontwerpen van effectieve sites, de site als distributie- of communicatiekanaal en de site als onderdeel van het product.

Sinds het verschijnen van de eerste druk is het boek uitgegroeid tot standaardwerk voor het vakgebied. Er is ook een identieke Engelstalige versie met internationale voorbeelden en cases.

Noordhoff Uitgevers biedt bij dit boek een rijke digitale omgeving: Prepzone.

In deze leeromgeving kunnen u en uw studenten zich efficiënt voorbereiden op lessen en het uiteindelijke tentamen. Tevens biedt Prepzone u verschillende functionaliteiten om samenwerking, monitoring en rapporteren te optimaliseren. Studenten krijgen toegang tot deze omgeving met de unieke code in hun nieuwe studieboek. Deze code is twee jaar geldig.

In de derde editie van Basisboek online marketing zijn mobiele marketing en socialmediamarketing geïntegreerd met de andere vormen van digitale marketing. Omdat het opbouwen van een goede merkreputatie een steeds grotere rol binnen digitale marketing speelt is er een apart hoofdstuk aan online branding gewijd. Ook zijn alle ontwikkelingen op het gebied van online marketingcommunicatie opgenomen. Tot slot is het hoofdstuk over market-sensing vergaand aangepast.

Basisboek online marketing wordt gebruikt door meer dan driekwart van de studenten van commerciële opleidingen als Commerciële Economie, Communicatie, Small Business & Retail Management en NIMA-opleidingen.

Specificaties

ISBN13:9789001887148
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:652
Uitgever:Noordhoff
Druk:3
Verschijningsdatum:20-3-2018
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

1.9 van de 5
48 stemmen
10
1
0
1
36

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Marjolein Visser

Marjolein Visser RM werd zich begin jaren negentig bewust van de baanbrekende mogelijkheden van online marketing tijdens de eerste internetcursus in Nederland. Sinds die tijd werkt zij als adviseur en interim-manager gepassioneerd aan digitale innovatie van businessmodellen en het optimaliseren van de ROI van marketing. Marjolein Visser is managing consultant van marketingadviesbureau MarketWise (www.market-wise.nl) en oprichter en eigenaar van TourWise, online marketingoplossingen voor toerisme en recreatie. Visser werkte in marketing- en directiefuncties voor onder meer De Hypothekers Associatie, Nederlandse Spoorwegen, Achmea Zilveren Kruis, Delta Lloyd, AEGON, SNS Bank en Randstad. Als marketingconsultant adviseerde zij in de afgelopen 25 jaar tientallen organisaties, vooral in financiële dienstverlening, zakelijke dienstverlening en zorg. Daarnaast is zij vakinhoudelijk coach voor CMO’s en marketingmanagers, (gast)docent aan master- en hbo-opleidingen en verzorgt zij in company trainingen en intervisiesessies. Marjolein Visser is met Berend Sikkenga initiatiefnemer en auteur van het succesvolle Basisboek Online Marketing en de boeken Social Media Management, E-business en het Engelstalige Digital Marketing Fundamentals (met Mike Berry).

Andere boeken door Marjolein Visser

Over Berend Sikkenga

Berend Sikkenga † (Senior Marketing Professional) was een gepassioneerde digital manager met bijna twintig jaar ervaring aan zowel bureau- als klantzijde. Hij was als Director E-commerce & Grocery bij LEGO verantwoordelijk voor sales en omnichannel in de Benelux. Hij verzorgde daarnaast trainingen en gastcolleges en was meerdere jaren auteur in het Marketingfacts Jaarboek. Sikkenga startte zijn carrière bij internetadviesbureau Red Hot Minute (voorheen Booleanpark) en gaf daarna in verschillende functies leiding aan marketing-, sales- en servicemanagement bij Essent en Ziggo.

Andere boeken door Berend Sikkenga

Inhoudsopgave

1. Online marketing
1.1 Definitie van online marketing
1.2 Online marketing in relatie tot traditionele marketing
1.3 Online marketing en de marketingmix
1.4 Online marketing in relatie tot bedrijfsprocessen
1.5 Ontwikkeling van online marketing
1.6 Opbouw van het boek

2. Strategie en businessmodellen
2.1 Online marketing en strategie
2.2 Marketingstrategie
2.3 Het businessmodel
2.4 Vaststellen van de gevolgen voor online marketing van nieuwe internettechnologie

3. Market sensing
3.1 Internetgebruik
3.2 Kopen via internet
3.3 Gebruik van social media
3.4 Relevante trends voor online marketing
3.5 Model voor online consumentengedrag
3.6 Online marketingfunnel
3.7 Online marktonderzoek
3.8 Big data en customer insights
3.9 Socialmediamonitoring

4. Productrealisatie
4.1 Klantwaarde is het doel van het productrealisatieproces
4.2 Cocreatie
4.3 Productontwikkeling, mass collaboration en crowdsourcing
4.4 Ontwikkelen en inrichten van online producten
4.5 Productverbetering
4.6 Productrealisatie verloopt procesmatig

5. Klantacquisitie: online branding
5.1 Online marketingcommunicatie: de basis
5.2 Rol van online marketingcommunicatie in merkmanagement
5.3 Rol van social media binnen online branding
5.4 Viral marketing, video en games
5.5 Contentmarketing

6. Klantacquisitie: bezoekers werven via eigen of verdiende kanalen
6.1 Bezoekers werven voor online communicatie- en verkoopkanalen
6.2 Zoekmachinemarketing
6.3 Linkbuilding
6.4 Mobiele marketingcommunicatie
6.5 Inzet van socialemediakanalen
6.6 E-mailmarketing

7. Klantacquisitie: bezoekers werven via betaalde kanalen
7.1 Online marketingcommunicatie via betaalde kanalen
7.2 Zoekmachineadverteren
7.3 Display advertising
7.4 Adverteren op sociale netwerken
7.5 Affiliate marketing

8. Klantacquisitie: verkoop en prijsbepaling
8.l Online verkoop
8.2 Online koopadvies
8.3 Online prijsbepaling

9. Orderafhandeling
9.1 Keuze van distributiekanalen
9.2 Betalen
9.3 Deelprocessen van orderafhandeling
9.4 Online service

10. Customer relationship management
10.1 Online customer relationship management
10.2 Werken met klantgroepen
10.3 Verhogen van klantwaarde
10.4 Individuele waardeproposities
10.5 Social CRM

11. Effectieve websites ontwerpen
11.1 Effectiviteit van een website en app
11.2 Beïnvloeden van de bezoeker
11.3 Website-usability
11.4 Webcontent en webtekst
11.5 Interactie en conversie
11.6 Effectieve landingspagina's
11.7 Contentmanagementsysteem
11.8 Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

12. Digital analytics
12.1 Digital analytics: definitie en uitgangspunten
12.2 De trechter van online marketing vertaald in prestatie-indicatoren
12.3 Verschillende verkeersbronnen binnen digital analytics
12.4 Het ABC-model: de trechter van online marketing
12.5 Herkennen van de fase waarin de bezoeker zit
12.6 Social media metrics
12.7 Webanalytics in de organisatie

13. Planning en organisatie
13.1 Organiseren van online marketingactiviteiten
13.2 Online marketingplan
13.3 Projectmanagement
13.4 Juridische aspecten van online marketing

Literatuurlijst
Illustratieverantwoording
Register
Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Basisboek Online Marketing