Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
e.a.

Content Management

Paperback Nederlands 2006 1e druk 9789012116237
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Content management is een verzamelterm voor het managen van informatiestromen vanaf het moment van het ontstaan van de content tot het opleveren of publiceren daarvan. Naast Web Content Management zijn ook Enterprise Content Management, Product Content Management, Document Management, Workflow en de relaties hiertussen onderwerpen in dit gedegen naslagwerk.

Content betreft informatie die in het papieren tijdperk beperkt was tot tekst en beeld en die tegenwoordig door de opkomst van elektronische media is uitgebreid met video, geluid en animaties. Het is vooral de inhoud in de vorm van bedrijfspresentaties en productvoorlichting zoals die verschijnt op internetpagina's, maar ook de tekst op het display van een geldautomaat of een telefoon is content. Management daarvan is nodig vanwege de voortdurende bewerkingen en aanvullingen die content met name in een dynamisch medium als internet ondergaat en vanwege de wisselwerking die er is tussen de content en de bedrijfsprocessen die content produceren. Ook de toenemende druk om verantwoording af te leggen maakt het belang van correcte en actuele content groter.

Dit boek is een weerslag van de uitgebreide ervaringen die binnen Capgemini zijn opgedaan met content management. Voor met name professionals bij marketing- en communicatieafdelingen is dit boek een handleiding met werkwijzen, checklists, valkuilen en best practices.

Content management wint aan belang enerzijds omdat websites complexer zijn geworden en steeds belangrijker als communicatiemiddel, anderzijds omdat vrijwel elke organisatie zich geconfronteerd ziet met de wens om via verschillende kanalen te communiceren. Content management is dan ook een hulpmiddel om interne processen te verbeteren.

Kortom; dit boek is een must voor elke professional die met content management heeft te maken.

Specificaties

ISBN13:9789012116237
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:232
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:7-10-2010
Hoofdrubriek:IT-management / ICT
ISSN:

Lezersrecensies

4.1 van de 5
9 stemmen
1
8
0
0
0

Inhoudsopgave

Voorwoord

Deel 1 - Achtergronden
1. Enterprise content management
2. Web content management
3. Document management
4. Workflow
5. Product content management

Deel 2 - Onderdelen van content management
6. Creatie en redactie
7. Metadata
8. Link management
9. Content repository
10. Publiceren vanuit een CMS: assemblage en publicatie
11. Zoeken en vinden
12. Workflow in content managementsystemen

Deel 3 - Aanpak van een content managementproject: van een visie naar beheer
13. Projectmanagement
14. Fase 1: advisering
15. Fase 2: voorbereiding
16. Fase 3: ontwerp
17. Fase 4: realisatie
18. Fase 5: testen
19. Fase 6: implementatie
20. Fase 7: beheer

Bijlage 1 - Relevante regelgeving voor compliance
Bijlage 2 - Medewerkers aan dit boek

Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Content Management