Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Twitteren op je werk - en andere mogelijkheden van social media voor interne communicatie

Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789013064841
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Iedereen heeft een mening over Twitteren! Dé nieuwe vorm om met vrienden te communiceren. Maar heeft het ook voor interne communicatie mogelijkheden? Huib Koeleman, specialist interne communicatie, denkt in zijn vierde boek van wel. In 'Twitteren op je werk en andere social media voor interne communicatie' komen allerlei social media aan de orde die mogelijkheden bieden voor kennis uitwisseling en communicatie binnen organisaties, zoals social networks als Hyves en Facebook en de kennisplatforms zoals Wiki's. Hierbij komen verschillende voorbeelden voorbij, van Madonna tot Maxime Verhagen, van Google tot Achmea.

De lezer van dit boek krijgt ook zicht op de mogelijkheden die social media bieden voor een nieuwe stijl van communiceren: transparant, simpel, snel, participatief, direct, altijd bereikbaar zijn, niet hiërarchisch en overal. De social media passen bij de medewerker 2.0 en bij het zogenaamde 'nieuwe werken'. Ook de veranderende rol van de afdeling communicatie wordt behandeld, van controleur in luisteraar. Zal het persoonlijke vormen van communicatie vervangen? Nooit! Maar communicatiemensen zullen deze vormen moeten kennen. En na het lezen van dit boek kent u ze.

Als u al een tijdje van plan was u te verdiepen in de 2.0 Media, lees dan dit boek. In een paar uur bent u weer helemaal bij. Het is niet geschreven voor ICT-deskundigen maar voor communicatiemensen, managers en mensen die op de hoogte willen blijven van nieuwe ontwikkelingen in hun organisatie. En als u daarna de smaak te pakken hebt, is er recente informatie beschikbaar op de bijbehorende website www.twitterenopjewerk.nl.

Specificaties

ISBN13:9789013064841
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:149
Druk:1
Verschijningsdatum:11-11-2009

Expertrecensies (2)

recensie
Twitteren op je werk - en andere mogelijkheden van social media voor interne communicatie
Perry Oostrum | 22 januari 2010
Social media zijn gemeengoed geworden en dit is voor veel organisaties aanleiding om te kijken welke van deze media ingezet kunnen worden ten behoeve van interne communicatie. Het aantal communicatiemogelijkheden is toegenomen, nieuwe generaties betreden de werkvloer en er ontstaan heel nieuwe vormen van communiceren. Iedereen is een zender van informatie en het sociale netwerk wordt het belangrijkste platform van informatie-uitwisseling.
Lees verder
recensie
Twitteren op je werk - en andere mogelijkheden van social media voor interne communicatie
Martin van 't Klooster | 20 januari 2010
Huib Koeleman schetst de mogelijkheden en grenzen van nieuwe media bij de interne communicatie in organisaties. In 'Twitteren op je werk - en andere mogelijkheden van social media voor interne communicatie' neemt hij ons mee in zijn duik in een spraakmakend nieuw medium en de wondere wereld van nieuwe communicatietechnieken. Daarbij schrijft hij niet alleen voor websitedeskundigen maar vooral voor communicatieprofessionals en managers die betrokken zijn bij het interne communicatiebeleid.
Lees verder

Lezersrecensies

3.7 van de 5
10 stemmen
2
5
2
0
1

Over Huib Koeleman

Huib Koeleman is oprichter van Huib Koeleman Verandercommunicatie in Amsterdam. Als consultant coacht hij management- en veranderteams bij veranderprocessen. Ook begeleidt hij communicatieafdelingen bij het ontwikkelen van communicatiestrategieën. Hij heeft diverse publicaties op zijn naam staan, waaronder het standaardwerk 'Interne communicatie als managementinstrument' (1992 en 2012) en 'Social media voor interne communicatie' (2011). Huib Koeleman verzorgt regelmatig workshops en lezingen over de onderwerpen veranderen, communicatie en, meer recent, social media.

Andere boeken door Huib Koeleman

Inhoudsopgave

Voorwoord

Deel I Waarom social media ook voor interne communicatie relevant zijn geworden

1. Social media, wat zijn dat?
2. De nieuwe zakelijke realiteit
3. De 2.0 medewerkers
4. Van hark naar wolk; Het Nieuwe Werken

Deel II Interne communicatie en social media

5. Perspectieven voor interne communicatie
6. De nieuwe rolverdeling: van gatekeeper naar gatewatcher
7. Het is niet alles goud dat er blinkt, enkele kanttekeningen

Deel III Verschillende social media nader beschreven

8. Wiki's, kennis delen met sterke contacten
9. Twitter, Yammer en sociale netwerken: kennis delen met zwakke contacten
10. Blogs, kennis delen met potentiële contacten
11. Overige instrumenten
12. Platforms om samen te werken

Nawoord

Begrippenlijst

Inspirerende bronnen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Twitteren op je werk - en andere mogelijkheden van social media voor interne communicatie