Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , e.a.

Business Model You (Nederlandstalig)

Een methode om je carrière opnieuw uit te vinden: op één A4'tje

Gebonden Nederlands 2012 9789013103724
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 1263Hoogste positie: 22
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Droomt u van een nieuwe loopbaan of een nieuw levenspad? Dat doen we allemaal. Maar de meesten van ons hebben geen gestructureerde manier om zichzelf opnieuw uit te vinden. En dat terwijl door veranderende businessmodellen op de werkplek ons professionele en persoonlijke leven uitdagender is dan ooit.

Hoe krijgt u weer meer vertrouwen en plezier in uw loopbaan?

Hetzelfde team dat de bestseller 'Business Model Generatie' creëerde, laat in 'Business Model You' zien hoe u met behulp van de Canvas-methode systematisch aan de slag kunt met vragen als: Wat vind ik leuk? Wat kan ik? Wat past bij me? Welke waarde voeg ik toe? Hoe verkoop ik dat?

Optimaliseer het allerbelangrijkste businessmodel dat er is: Business Model You!

'Business Model You' leert u:
·het businessmodeldenken te begrijpen en uw huidige persoonlijke businessmodel te tekenen;
·de marktwaarde van uw vaardigheden te begrijpen en uw doel te bepalen;
·een visie voor verandering te verwoorden
·uw visie te vertalen in een nieuw persoonlijk businessmodel en belangrijker nog - dit nieuwe model te testen en in praktijk te brengen.

De Nederlandstalige uitgave bevat Nederlandse cases van o.a. Monique des Bouvrie, Hind, Maarten Bouwhuis, Jacco Verhaeren en Flavio Pasquino.

Specificaties

ISBN13:9789013103724
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:261
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:13-3-2014
Hoofdrubriek:Werk en loopbaan
ISSN:

Expertrecensies (4)

Business Model You (Nederlandstalig)
Gijs Niezink | 15 februari 2013
Ik volg een traineeship van drie jaar. De enige zekerheid dat dit traject biedt, is dat het na drie jaar eindigt. Ik volg verschillende trainingen en opleidingen en werk voor een scala aan werkgevers in diverse omgevingen aan een nog grotere diversiteit aan opdrachten. Het einde nadert snel en mijn eerste drie jaren als Young Professional in de grote boze werkwereld zijn voorbij gevlogen. Daarom las ik Business Model You.
Lees verder
Business Model You (Nederlandstalig)
Lex Beijersbergen | 10 januari 2013
Een verassend innovatieve en inspirerende benadering om uw carrière wezenlijk te veranderen via een model dat op één A4-tje past. Het boek 'Business Model You', geschreven door Tim Clark in samenwerking met Alexander Osterwalder, Yves Pigneur en Patrick van der Pijl biedt een nieuwe richting: in uw carrière als werknemer, maar misschien juist wel als startende ondernemer.
Lees verder
Business Model You (Nederlandstalig)
Brigitte Koehler | 31 oktober 2012
In 'Business Model You' van Tim Clark in samenwerking met Alexander Osterwalder, Yves Pigneur en Patrick van der Pijl maak je kennis met het businessmodel Canvas. Het leert je aan de hand van verschillende praktijkcases hoe je op jezelf, je leven en carrière kunt reflecteren. Ook leer je hoe je je persoonlijke carrièredoel kunt vaststellen, en welke stappen je kunt nemen om dit doel daadwerkelijk te realiseren. Dit model zorgt ervoor dat je je loopbaan opnieuw kunt gaan uitvinden, op één enkele pagina.
Lees verder
Business Model You (Nederlandstalig)
Peter de Roode | 14 september 2012
Wie al onder de indruk was van het boek 'Business model generatie', zal opnieuw versteld staan van de rijkdom aan informatie die 'Business Model You' biedt. Was het eerste boek gericht op de business, het tweede boek gaat over persoonlijke ontwikkeling. 'Een methode om je carrière opnieuw uit te vinden op één A4-tje', zoals de auteurs Timothy Clark, Alexander Osterwalder en Yves Pigneur het stellen.Wederom een inspirerend boek dat fraai is vorm gegeven en uitnodigt tot handelen.
Lees verder

Lezersrecensies

3.4 van de 5
5 stemmen
1
0
4
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Tim Clark

Tim is een NEXT-gecertificeerde ondernemerschapstrainer, opleider en auteur. Hij leidt de mondiale persoonlijk-businessmodelbeweging op businessmodelyou.com. Nadat hij zijn zes jaar oude start-up in een multi-million-dollartransactie had verkocht aan een bedrijf genoteerd aan NASDAQ, voltooide hij zijn promotieonderzoek naar international businessmodel portability en schreef en redigeerde vijf boeken over ondernemerschap, businessmodellen en persoonlijke ontwikkeling, waaronder de internationale bestsellers Business Model You en Business Model Generatie, waarvan samen meer dan een miljoen exemplaren in dertig talen zijn verkocht. Eerder was Tim consultant en onderzoeker voor cliënten als amazon.com, Bertelsmann Financial Services, Intel en PeopleSoft. Zes jaar lang schreef hij het maandelijkse Japan Entrepreneur Report en Japan Internet Report-nieuwsbrieven, en hij schreef de allereerste breed gepubliceerde Engelstalige onderzoeksrapporten over het web en de internetondersteunde mobiele telefoniesector in Japan. Hij is afgestudeerd aan Stanford University, heeft een masters en doctorsgraad in business administration en hij werkte als professor aan de University of Tsukuba en als Senior Fellow voor het in Tokio gevestigde venture-capitalbedrijf Sunbridge.

Andere boeken door Tim Clark

Over Alexander Osterwalder

Dr. Alexander (Alex) Osterwalder is een van 's werelds meest invloedrijke strategie- en innovatiedeskundigen, een toonaangevende auteur, ondernemer en veelgevraagd spreker wiens werk de manier waarop gevestigde bedrijven zaken doen en hoe nieuwe ondernemingen ontstaan, heeft veranderd. Als een van de belangrijkste managementdenkers van deze tijd, staat Osterwalder bekend om het vereenvoudigen van het strategieontwikkelingsproces en het omzetten van complexe concepten in heldere toepasbare visuele modellen. Samen met Yves Pigneur bedacht hij het Business Model Canvas en het Value Proposition Canvas.

Andere boeken door Alexander Osterwalder

Over Yves Pigneur

Dr. Yves Pigneur is sinds 1984 Professor of Management Information Systems aan de Universiteit van Lausanne, en werkte als gasthoogleraar aan Georgia State University, Hong Kong University of Science and Technology en de University of British Columbia. Pigneur won in 2015 de Thinkers50 Strategy Award. Hij is hoofdredacteur van de academische krant 'Systèmes d'Information & Management' (SIM), en schreef samen met Alexander Osterwalder de internationale bestseller 'Business Model Generatie: Een handboek voor Visionairs, Game Changers en Uitdagers'. Hij behaalde zijn doctorsgraad aan de Universiteit van Namen, België.

Andere boeken door Yves Pigneur

Inhoudsopgave

Deel 1: Canvas - Leer hoe je het Canvasmodel voor het beschrijven en analyseren van organisatie- en persoonlijke businessmodellen gebruikt.
1. Businessmodeldenken
2. Het businessmodel Canvas
3. Het persoonlijke businessmodel Canvas

Deel 2: Reflecteren - Kijk nog eens naar de richting die jouw leven opgaat en bedenk hoe je jouw carrière-aspiraties op elkaar wilt afstemmen.
4. Wie ben jij?
5. Identificeer jouw carrièredoel

Deel 3: Reviseren - Pas je werkende leven aan - of vind het opnieuw uit - met behulp van het Canvas en de ontdekkingen uit de vorige delen.
6. Bereid je voor om jezelf opnieuw uit te vinden
7. Teken jouw persoonlijke businessmodel opnieuw

Deel 4: Actie - Leer hoe je ervoor zorgt dat het ook allemaal gebeurt.
8. Bereken jouw businesswaarde
9. Test jou model in de markt
10. What's next?

Deel 5: Extra's - Lees meer over de mensen en resources achter 'Business Model You'
-The Business Model You community
-Biografieen van de makers
-Noten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Business Model You (Nederlandstalig)