Lees verder
Dan Roam is auteur van 'Op de achterkant van een servet ('The Back of the Napkin') , dat door Fast Company werd uitgeroepen tot Best Business Book of the Year en door BusinessWeek tot Innovation and Design Book of the Year.
Meer over Dan RoamBla Bla Bla - Wat te doen als woorden niet werken
Gebonden Nederlands 2012 1e druk 9789013109108Samenvatting
In Dan Roams eerste veelgeprezen boek,'The Back of the Napkin', leerde hij lezers hoe ze problemen kunnen oplossen en ideeën verkopen door eenvoudige tekeningen te maken. Nu bewijst hij in 'Bla bla bla' dat "Vivid Thinking" zelfs nog effectiever is.
Deze techniek combineert ons verbale en visuele brein, zodat we sneller kunnen denken en leren, lesgeven en onze collega's inspireren, en ideeën op een geheel nieuwe manier kunnen waarderen en uitwisselen. Roam laat zien dat iedereen deze systematische aanpak kan toepassen, van linkerhersenhelfttypes die een hekel hebben aan tekenen tot rechterhersenhelfters die een hekel hebben aan schrijven.
Dit is niet gewoon een boek over het verbeteren van communicatie, presentaties en ideevorming: het helpt je bla-bla-bla voorgoed uit je leven te bannen.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Dan Roam
Inhoudsopgave
Introductie: de helft van wat we denken over denken is onjuist
DEEL 1 De Bla-blameter
1. Ontdekken van het land van bla-bla-bla
2. Bla-blametergebruik voor gevorderden
DEEL 2 Als ik teken, ben ik dan dom? Een introductie in Vivid Thinking
3. Twee hersenhelften zijn beter dan één
4. Weer bij elkaar: de vos en de kolibrie
5. De grammatica van Vivid Thinking
DEEL 3 Het bos en de bomen: De zeven essenties van een Vivid Idea
6. Het Vivid F-O-R-E-S-T: De zes essenties van Vivid Ideas
7. F staat voor Form: Vivid Ideas hebben vorm
8. O staat voor Only the essentials: Vivid Ideas passen in een notendop
9. R staat voor Recognizable: Vivid Ideas komen ons bekend voor
10. E staat voor Evolving: Vivid Ideas zijn compleet – maar niet klaar
11. S staat voor Span Differences: Vivid Ideas bevatten hun tegengestelde
12. T staat voor Targeted: Vivid Ideas zijn van belang voor mij
DEEL 4 Afsluiting
13. Dag Bla-Bla-Bla
Dankbetuigingen
Bijlagen
Bijlage A: Hoe we de helft van ons brein zijn kwijtgeraakt
Bijlage B: Het verband met The Back of the Napkin
Bijlage C: De volledige Vivid Checklist
Noten
Literatuur
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan