Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Op de achterkant van een servet

Problemen oplossen en ideeën verkopen met plaatjes

Gebonden Nederlands 2013 9789013114546
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

'Geen betere manier om te bewijzen dat we iets goed begrijpen dan er een eenvoudig plaatje van te tekenen. En geen effectievere manier om een lastig vraagstuk op te lossen dan een pen te pakken en de onderdelen van het probleem te tekenen'.

Dat schrijft Dan Roam in deze internationale bestseller. Hij bewijst dat een simpele tekening op een bescheiden servetje effectiever kan zijn dan de meest gelikte PowerPoint-presentatie. Gebaseerd op twintig jaar ervaring en de jongste wetenschappelijke ontdekkingen rond hoe wij zien, leert Roam de lezer hoe je ieder probleem kunt verduidelijken of elk idee kunt verkopen met behulp van een simpele reeks tools.

Uitgeroepen tot beste innovatieboek van het jaar door BusinessWeek, beste businessboek van het jaar door Fast Company en businesscreativiteitboek van het jaar door de (London) Times.

"Een absolute must voor jongere generatie managers." BusinessWeek

Specificaties

ISBN13:9789013114546
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:282
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:21-6-2013
ISSN:

Expertrecensies (3)

Op de achterkant van een servet
Has Bakker | 12 februari 2014
Een tijdje geleden deed ik een opdracht als projectleider bij een overheidsorganisatie. Mijn werkgroep moest dossiers overdragen naar een andere overheidsdienst maar kwamen er niet goed uit. We hadden te maken met vragen als: wie heeft de gegevens nu, waar bevinden ze zich, hoe en waarom dragen we ze over, wanneer zijn ze gemaakt en tot wanneer moeten ze bewaard worden? 
Lees verder
Op de achterkant van een servet
Amber Zwartbol | 6 augustus 2013
Wat heeft een inktvis te maken met een metrorit? Zo op het eerste oog niet zo veel, maar na de eerste vier bladzijden van 'Op de achterkant van een servet' te hebben gelezen kun je de inktvis niet meer los zien van de metro.
Lees verder
Op de achterkant van een servet
Brigitte Koehler | 19 juli 2013
Wie op zoek is naar een boek waarin je alles leert over het oplossen van problemen met behulp van tekeningen, en waarin je ook nog leert beter visueel te denken, heeft met Dan Roam's 'Op de achterkant van een servet' een goudmijn in handen.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
3 stemmen
3
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Waarom een plaatje beter werkt dan een praatje
Jeroen Ansink 12 juni 2013 Vergaderingen kunnen stukken efficiënter dankzij het gebruik van tekeningen, zegt de Amerikaanse consultant Dan Roam in Op de achterkant van een servet. Dat is niet stom of kinderachtig: ‘Doe je verhaal aan de hand van een beschrijving van je illustraties. Je krijgt dan een veel dynamischere presentatiestijl.’

Over Dan Roam

Dan Roam is auteur van 'Op de achterkant van een servet ('The Back of the Napkin') , dat door Fast Company werd uitgeroepen tot Best Business Book of the Year en door BusinessWeek tot Innovation and Design Book of the Year. Als president van Digital Roam Inc., heeft Dan Roam leiders bij Microsoft, Google, Wal-Mart, the Federal Reserve, Boeing en de Senaat van de VS geholpen complexe problemen op te lossen door visueel denken. Roam en zijn whiteboard zijn te zien geweest op CNN, MSNBC, ABC News, Fox News en NPR. Zijn analyse van de gezondheidszorg werd BusinessWeek's Beste Presentatie van 2009 genoemd. Hij woont in San Francisco. Meer informatie op www.danroam.com en www.napkinacademy.com

Andere boeken door Dan Roam

Inhoudsopgave

Voorwoord

Deel I: Inleiding
Altijd, iedereen, overal: problemen oplossen met plaatjes
1. Een totaal nieuwe manier om naar business te kijken
2. Welke problemen, welke plaatjes en wie is 'wij'?
3. Een gok die we niet kunnen verliezen: de vier stappen van visueel denken

Deel II: Ideeën ontdekken
Beter kijken, scherper zien, verder voorstellen: tools en regels voor goed visueel denken
4. Nee dank je, ik kijk alleen
5. De zes manieren van zien
6. De SKVIV: een praktische les in toegepast voorstellen
7. Raamwerken om te laten zien

Deel III: Ideeën ontwikkelen
De Visueel Denken MBA: aan de slag met visueel denken
8. Laten zien en de visueel denken MBA
9. Wie zijn onze klanten?
Plaatjes die een wie/wat-probleem oplossen
10. Hoeveel kopen het?
Plaatjes die een hoeveel-probleem oplossen
11. Waar zit onze business?
Plaatjes die een waar-probleem oplossen
12. Wanneer kunnen we alles in orde maken?
Plaatjes die een wanneer-probleem oplossen
13. Hoe kunnen we onze business verbeteren?
Plaatjes die een hoe-probleem oplossen
14. Waarom zouden we die moeite nemen?
Plaatjes die een waarom-probleem oplossen

Deel IV: Ideeën verkopen
Showtime!
15. Alles wat ik weet over business heb ik geleerd door laten-zien-en-vertellen
16. Conclusies trekken

Dankbetuigingen
Bijlage A:
De Tien (en een half ) Geboden van visueel denken
Bijlage B:
De wetenschap van visueel denken
Bijlage C:
Bronnen voor visueel denkers
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Op de achterkant van een servet