Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 38% korting
,

Moments of Impact - Nederlandse editie

Hoe je strategische conversaties ontwerpt die verandering versnellen

Gebonden Nederlands 2014 9789013122541
Nog slechts 2 exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
36,50
22,95
VOORDEEL - 38% korting

Samenvatting

In onze snel veranderende wereld lopen leiders steeds vaker tegen chaotische, complexe uitdagingen aan die alleen in samenwerking kunnen worden opgelost. Maar de standaardmethoden voor het aanpakken van deze uitdagingen – met slides en data volgestouwde meetings of brainstormsessies die nergens heen leiden – bieden zelden resultaten die je daadwerkelijk verder brengen.

Goede strategische conversaties genereren doorbraakinzichten. Dat doen ze door de beste ideeën van mensen met uiteenlopende achtergronden en perspectieven te combineren. In dit boek kraken twee experts de code van creatieve, ‘collaboratieve’ probleemoplossingssessies die echt iets opleveren.

Chris Ertel en Lisa Solomon presenteren een eenvoudig, creatief proces dat leiders en hun teams helpt oplossingen te vinden voor hun neteligste problemen. Het fundament zijn tientallen jaren ervaring als innovatiestrateeg, ondersteund door het allerlaatste sociaalwetenschappelijk onderzoek, tientallen voorbeelden uit het echte leven en interviews met ruim honderd toonaangevende denkers, executives en collega-praktijkmensen. Het boek bevat een Starterskit van 60 pagina’s boordevol tools en tips om de aanpak in de praktijk te brengen.

"De definitie van waanzin is volgens sommigen: steeds hetzelfde doen en elk keer een ander resultaat verwachten. Ik vind dat ook een heel aardige omschrijving van de gemiddelde meeting. Wil je het vaste stramien doorbreken en je team de energie geven om echte problemen op te lossen, om nieuwe visies te creëren? Dan is Moments of Impact het boek om in huis te hebben."
Daniel H. Pink

Specificaties

ISBN13:9789013122541
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:290
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:18-6-2014
Hoofdrubriek:Verandermanagement
ISSN:

Expertrecensies (2)

Moments of Impact - Nederlandse editie
Margreet Noordanus | 1 juli 2015
‘Moments of Impact - Hoe je strategische conversaties ontwerpt die verandering versnellen’ van Chris Ertel en Lisa Solomon is voor iedereen voor wie vergaderen een bezoeking is geworden. Het is voor alle managers die ervaren dat het niet opschiet met de besluitvorming. En het is voor iedereen die geen idee meer heeft hoe je ‘de saaie vergaderboel’ vlot moet trekken.
Lees verder
Moments of Impact - Nederlandse editie
Marianne Eussen | 30 oktober 2014
‘Moments of impact’ is een boek met een missie: het uitroeien van zoveel mogelijk tijdrovende en energieslurpende strategiemeetings. De auteurs Chris Ertel en Lisa Kay Solomon geven u tools om er inspirerende en productieve strategieconversaties van te maken, die een blijvende indruk achterlaten.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Lisa Kay Solomon: ‘Standaardmeetings leiden niet tot goede strategie’
Jeroen Ansink 22 mei 2014 Managers weten vaak niet hoe ze een effectieve strategische conversatie moeten voeren, zegt de Amerikaanse adviseur Lisa Kay Solomon in Moments of Impact. Bedrijven verliezen daardoor tijd en geld en komen soms tot rampzalige beslissingen. ‘Goede strategie is een open proces waarbij de hele organisatie betrokken is.’

Over Chris Ertel

Chris Ertel gaf zeventien jaar lang strategische conversaties vorm als adviseur van senior executives uit Amerika’s grootste ondernemingen, overheidsinstellingen en non-profitorganisaties. Ertel heeft een academische achtergrond. Hij woont in Berkeley (Californië) met zijn vrouw en dochter.

Andere boeken door Chris Ertel

Over Lisa Kay Solomon

Lisa Kay Solomon is faculteitslid MBA in Design Strategy Program aan het San Francisco California College of the Arts en partner van Business Models Inc. in de Verenigde Staten. Lisa Kay Solomon is oprichter van Innovation Studio en faculteitslid van het gerenommeerde MBA in Design Strategy Program aan het San Francisco California College of the Arts. Zij is partner van het Nederlandse consultancy bureau Business Models Inc. in de VS. Ze doceert aan vooraanstaande business schools zoals Stanford en University of California, Berkeley. De missie van ‘Moments of Impact’ is om tijdrovende vergaderingen en bijeenkomsten uit te bannen en te vervangen door inspirerende en productieve strategische conversatie. Het doel van dit boek is om managers en leiders het enige echt nuttige hulpmiddel te geven om de toekomst van hun organisatie beter vorm te geven met betere strategische conversaties.

Andere boeken door Lisa Kay Solomon

Inhoudsopgave

Inleiding: de belangrijkste leiderschapsvaardigheid die je niet leert op Harvard Business School (of waar dan ook)

Een strategische conversatie vormgeven

1. Definieer je doel
2. Zorg voor uiteenlopende perspectieven
3. Kader de kwesties in
4. Creëer de juiste omgeving
5. Maak er een ervaring van
6. Het hoofd bieden aan de ‘ja-maars’
7. Maak er jouw moment van

Starterskit
Noten
Lijst van geïnterviewden
Over de auteurs
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Moments of Impact - Nederlandse editie