Lees verder
Enterprise One to One (Nederlandstalig!)
Marketing in het interactieve tijdperk
Gebonden Nederlands 1999 9789014061320Samenvatting
Welk bedrijf maakt zich niet druk over het behoud van zijn vooraanstaande positie in deze tijd van de technologische revoluties? Er worden vragen gesteld als: wat kopen klanten, hoe kopen ze en wat houdt klantentrouw nog in? De Nederlandse vertaling van 'Enterprise One to One' geeft het antwoord.
Don Peppers en Martha Rogers genieten wereldwijde bekendheid door het daadwerkelijk toepassen van one-to-one marketing in ondernemingen. In de traditionele massamarketing wordt een product gecreëerd en wordt vervolgens de individuele klant erbij gezocht. Bij one-to-one marketing bepaalt niet langer de onderneming maar de klant zelf wat de onderneming moet produceren. Hiertoe wordt een nieuwe, gedurfde heroriëntatie op de hele onderneming gevraagd. Want alleen door nieuwe technologie effectief in te zetten, is de overstap van de traditionele massamarketing voor one-to-one marketing mogelijk.
'Enterprise One to One' biedt de vertaling naar de praktijk. In dit boek treft u een complete toolkit aan boordevol cases, stappenplannen en adviezen van de auteurs. Met dit boek kan elke onderneming haar eigen specifieke situatie analyseren en stap voor stap de overgang maken naar het interactieve tijdperk. Peppers en Rogers reiken diverse strategieën aan die specifiek van toepassing zijn op de verschillende branches in het bedrijfsleven. Strategieën om de huidige klanten te behouden, maar ook om nieuwe markten met individuele klanten te creëren.
Dit is een boek voor iedereen die met klanten werkt. Wilt u ook in het interactieve tijdperk uw klanten behouden? Lees dan dit boek en laat u inspireren door deze bijna verplichte vakliteratuur. Pas het onmiddellijk toe. Als u dat niet doet, wees dan niet verbaasd als u klanten verliest aan zij die het wel doen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Voorwoord
1. Een muzikaal condoom
2. Sommige klanten zijn gelijker dan andere
3. De strategie bepalen
4. Kindersterfte bij MCI
5. Uw klantenbestand verbeteren
6. De asymmetrische beha
7. Slimme banden
8. De behoefteverzameling vergroten
9. Community-knowledge
10. De feedback-lus doorlopen
11. The medium is the matchmaker
12. De drukke schoenenverkoper
13. Op naar succes
14. Open brief aan de directeur
Begrippen en principes
Noten
Register
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan