Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 39% korting

Effectief klachtenmanagement

Als instrument voor verbetering van kwaliteit en klantgerichtheid

Ingenaaid Nederlands 1999 9789014061573
Voormalig top 100Totaal 210 dagen
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 39% korting

Samenvatting

'Effectief klachtenmanagement' is een pleidooi om systematisch en gestructureerd aandacht te schenken aan de afhandeling van klachten. Een klacht is in meerdere opzichten een kans om de kwaliteit en klantgerichtheid van uw organisatie te vergroten. Als u klachten correct afhandelt, vergroot dat de tevredenheid van de klanten en het kan klanten voor het leven opleveren. Bovendien kan het positieve mond tot mond reclame opleveren. Een gestructureerde klachtenafhandeling levert verder een schat aan marktinformatie op en kan daarmee de kosten van duur marktonderzoek besparen. Tot slot blijkt dat de klant een perfecte benchmark voor een organisatie is. Uit de signalen van ontevredenheid kan exact worden afgeleid waar het functioneren van de organisatie kan worden verbeterd. Dit boek reikt een aantal methoden en instrumenten aan voor de effectieve afhandeling van klachten. Met deze handvatten kunt u een systeem voor klachtenmanagement ontwerpen, waar niet alleen de klant beter van wordt, maar ook uw organisatie. Pol laat aan de hand van praktijkvoorbeelden bij onder andere Reaal Verzekeringen, Duinrell, McDonald' s en het Academisch Ziekenhuis Groningen zien hoe klachtenmanagement op een effectieve wijze kan worden geïmplementeerd.

Specificaties

ISBN13:9789014061573
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:200
Druk:0
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Effectief klachtenmanagement
Peter de Roode | 26 juli 2000
Met enige scepsis begon ik aan dit boek er van uitgaand dat op het gebied van klachtenmanagement niet echt veel nieuws onder de zon gepresenteerd zou kunnen worden. Was er nog wel behoefte aan literatuur na het uitstekende werk van Møller en Barlow 'Een klacht, een geschenk uit de hemel'?
Lees verder

Lezersrecensies

1.5 van de 5
2 stemmen
0
0
0
1
1

Interviews en artikelen (1)

achtergrond
Effectief klachtenmanagement - Een instrument om de kwaliteit en klantgerichtheid te vergroten
13 november 2002

Over Harald Pol

Harald Pol is lector Marketing en Ondernemen aan de Hanzehogeschool. Hij is oprichter van The Customer Connection en het Institute for Service Leadership. Vanuit deze hoedanigheid heeft hij veel organisaties ondersteund bij het vergroten van hun markt- en klantgerichtheid. In 2017 is Harald gepromoveerd aan de Universiteit Twente op het onderwerp klantbeleving en klantrelaties.

Andere boeken door Harald Pol

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1 - Kwaliteit, klantgerichtheid en klachtenmanagement

1. Tijd voor kwaliteit
2. Klantgerichtheid als voorwaarde voor succes
3. Tevreden terugkomende klanten klagen niet?
4. Wat is een klacht?
5. Voorkomen is beter dan genezen
6. De waarde van klachtenmanagement
7. Effectief klachtenmanagement

Deel 2 - Organisatie van klachtenmanagement

8. Cultuur en stijl van leidinggeven
9. Strategie en beleid
10. Structuur
11. Systemen
12. Personeel
13. Processen
14. Communicatie
15. Informatie

Deel 3 - Naar een gestructureerde afhandeling van klachten

16. In gesprek met de klant
17. De verbetercyclus
18. Verbeteringen doorvoeren

Literatuur

Trefwoordenregister

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Effectief klachtenmanagement