Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 35% korting

De klantgestuurde organisatie

50 methoden en instrumenten voor effectief klantenmanagement

Gebonden Nederlands 2001 9789014071855
Voormalig top 100Totaal 160 dagen
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 35% korting

Samenvatting

Organisaties worden - of ze nu in een profit- of non-profit omgeving opereren - steeds vaker geconfronteerd met kritische klanten, die niet meer als vanzelfsprekend trouw zijn. De juiste klanten winnen en behouden wordt een serieus vakgebied. De realisatie van een klantgestuurde organisatiedoor toepassing van klantenmanagement zal, naast bijvoorbeeld financieel management en logistiek management, een vaste plek veroveren in het sturen van organisaties.

Werken aan een klantgestuurde organisatie behelst ondermeer het kiezen van de juiste klanten, het vergroten van de klantgerichtheid van de gehele organisatie en het vergroten van de tevredenheid en trouw van klanten. Dit alles om de 'Lifetime Value' van klanten structureel te vergroten en de toegevoegde waarde van de organisatie voor de maatschappij te waarborgen. Alleen zo zal de continuïteit zeker zijn.

Dit boek biedt een praktisch kader voor het werken aan een klantgestuurde organisatie. De kenmerken van een klantgestuurde organisatie worden uiteengezet. Thomassen presenteert een stappenplan voor de implementatie en daarnaast beschrijft hij 50 methoden en instrumenten - met hun onderlinge verbanden. Deze instrumenten kunnen voor dit doel kunnen worden ingezet. Dat maakt het boek tot een zeer praktisch hulpmiddel voor iedereen die klantenmanagement wil implementeren en de klantgerichtheid van zijn organisatie wil vergroten.

Specificaties

ISBN13:9789014071855
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:200
Druk:0
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

3.5 van de 5
6 stemmen
0
3
3
0
0

Over Jean-Pierre Thomassen

dr Jean-Pierre Thomassen studeerde aan de Hogere Hotelschool Den Haag en de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hierna is hij snel het organisatie-adviesvak ingegaan. Sinds 1993 ondersteunt hij als gespecialiseerd  organisatieadviseur directies bij de omslag naar een waarde-, klant- en servicegerichte focus. In deze periode is hij werkzaam geweest voor bedrijven, publieke organisaties en zorginstellingen. Hij is founding member van het Service Excellence Institute en (co)auteur van 17 klantgerelateerde boeken zoals 'Waardering door klanten', 'De Customer Delight Strategie', 'Service Excellence', 'Excelleren in Service' en 'Handboek strategische B2B marketing' (2022). In 2017 is hij aan de Rijksuniversiteit Groningen gepromoveerd op het thema 'servicegaranties'. Sinds dat jaar is hij als part-time B2B-marketing docent verbonden aan deze universiteit.

Andere boeken door Jean-Pierre Thomassen

Inhoudsopgave

Voorwoord

Deel 1 - Werken aan een klantgestuurde organisatie

1. Inleiding
2. De klantgestuurde organisatie
3. Invoering van een klantgestuurde organisatie
4. Draagvlak creëren en de situatie analyseren
5. Beleid en ontwerp bepalen
6. Realisatie van maatregelen
7. Borging in planning en control, continu verbeteren
8. Negen recepten

Deel 2 - De 50 methoden en instrumenten

Deel 3 - Bijlagen

1. De methoden en instrumenten in relatie tot de cyclus van klanten management
2. De methoden en instrumenten in relatie tot het INK management model
3. Vragenlijst klantgerichtheidbarometer
4. Voorbeeld format Masterplan klantgestuurde organisatie
5. Voorbeeld format Accoutplan
6. Gebruikte literatuur

Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De klantgestuurde organisatie