
Strategische inzet van ICT
Een leidraad voor business-informatiemanagement
Gebonden Nederlands 2001 9789014074276Samenvatting
In bedrijfsleven en overheid groeit het besef dat informatie- en communicatietechnologie een onmisbaar instrument is geworden. ICT is niet meer voorbehouden aan automatiseringsspecialisten, maar vereist nu ook de volledige aandacht en sturing van managers. Hoe kunnen zij de prestatie van hun organisaties structureel en fundamenteel verbeteren door een optimale inzet van ICT? Dat is de vraag waarvoor zij zich gesteld zien en daarover gaat dit boek.
De auteurs beschrijven vernieuwende visies en concepten over ondernemen met ICT en geven een leidraad hoe deze zijn te implementeren en te beheren. Bekende en bewezen methoden en technieken worden gecombineerd in een handzaam raamwerk. De uitgangspunten van dat raamwerk - elke situatie vraagt een op maat gesneden aanpak en inzet van ICT is een business - en geen ICT-vraagstuk en hoort daarom thuis bij managers - zijn toepasbaar in grote en kleinere organisaties.
Specificaties
Expertrecensies (1)

Inhoudsopgave
1. Visies en denkwijzen
2. Raamwerk en resultaten
3. Methoden, technieken en werkvormen
Bijlagen
Dankwoord
Register
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan