Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 76% korting
,

Simplicity marketing

Afrekenen met complexiteit, onoverzichtelijkheid en verwarring

Gebonden Nederlands 2001 9789014074450
Voormalig top 100Totaal 22 dagen
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 76% korting

Samenvatting

Al ruim een halve eeuw bestoken marketeers de klant met steeds meer producten en diensten. Het aanbod is inmiddels gigantisch. En met welk resultaat? Klanten kunnen al die informatie niet meer verwerken en zien door de bomen het bos niet meer. De overdaad aan keuzemogelijkheden leidt tot frustratie en stress - in plaats van die juist weg te nemen.
In dit boek stellen de merkstrategen Steven Cristol en Peter Sealey dat we zo langzamerhand tegen de grenzen van onze besluitvormingscapaciteit aan zitten. De schrijvers verdedigen de stelling dat de volgende generatie marketingsuccessen zal worden behaald door die merken die het leven van de klant of een bedrijf vergemakkelijken. Daarbij draait alles om merk- en productpositionering. Een merk dat de stress bij de klant niet vermindert, maar daartoe juist bijdraagt, loopt een grote kans marktaandeel te verliezen aan concurrenten die zich daar wel om bekommeren.

Cristol en Sealey richten zich vooral op die product- of merkmanagers die ernaar streven hun pakket overzichtelijk te houden. Voor dat doel ontwikkelden zij een raamwerk, waarin stressvermindering bij de klant centraal staat: Simplicity Marketing. Uitgaande van vier hoofdstrategieën - Vervanging, Repackaging, Herpositionering en Aanvulling - en verder gesplitst in substrategieën, laten zij zien hoe deze op elkaar ingrijpen en hoe u ze gecombineerd of afzonderlijk kunt toepassen. Daarmee vormt Simplicity Marketing een pleidooi en een praktische blauwdruk voor een 'eenvoudrevolutie' die uiteindelijk de merkentrouw zal vergroten.

Specificaties

ISBN13:9789014074450
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:196
Druk:0
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Simplicity marketing
Henk Hogeweg | 17 mei 2002
Het zijn turbulente tijden. Er gebeurt zo veel op zo veel plaatsen tegelijk dat de mensen moeite hebben om het bij te benen. En als we futuroloog Rolf Jensen mogen geloven dan is het einde nog niet in zicht.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Inhoudsopgave

Dankwoord
Inleiding

Deel 1 - De koop- en verkoopomgeving in het digitale tijdperk

1. Te veel keuze
2. Deel worden van de oplossing
3. De vier hoofdpunten van simplicity marketing

Deel 2 - Strategieën: hoe de vier hoofdpunten een voorsprong op de concurrent geven

4. Vervanging: substitutie en consolidatie
5. Repackaging: combinatie en integratie
6. Herpositionering: het merklandschap van de klant overzichtelijk maken
7. Aanvulling: continue bevoorrading, nul gebreken en concurrerende prijs

Deel 3 - Eenvoud beheren

8. Zichtbare eenvoud, onzichtbare complexiteit: de rol van informatietechnologie
9. Simplicity marketing integreren tot een merk- en productstrategie
10. Het einddoel: minder stress voor de klant vertalen in een hogere aandeelhouderswaarde

Eindnoten
Over de schrijvers van dit boek
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Simplicity marketing