
Lees verder
'Kwaliteitsprojecten: effecten in de praktijk' gaat over de blijvende effecten van het werken aan kwaliteitsverbetering. Het boek is een vervolg op 'Werken in kwaliteitsprojecten' en 'Technieken voor kwaliteitsprojecten' waarin een aanpak en instrumentarium voor projectmatig verbeteren zijn beschreven. In dit boek blikken de auteurs terug op de motieven van drie organisaties om te gaan werken aan kwaliteit. Wat wilden ze ermee bereiken en hoe hebben ze het bijbehorende proces geregisseerd? De antwoorden hierop wijzen de weg bij de zoektocht naar de effecten van kwaliteitsverbetering. Die blijken op drie niveaus te liggen: effecten op de performance, op het verbeterproces zelf en op de inrichting en besturing.
Het meest opvallende daarbij is dat met kwaliteitsverbetering concrete veranderingen in cultuur en werkwijze werelden gerealiseerd die door eerdere reorganisaties niet tot stand waren gekomen. 'Kwaliteitsprojecten: effecten in de praktijk' is allereerst geschreven voor directies en managementteams bij wie organisatieontwikkeling hoog op de agenda staat en die daaraan een praktische en resultaatgerichte invulling willen geven. Daarnaast is het boek bestemd voor de consultants die hen adviseren en ondersteunen. En verder voor iedereen die op zoek is naar ideeën en praktische handreikingen om organisaties te ondersteunen bij duurzame performanceverbetering.