Het KernMerk
Hoe een succesvolle merkenarchitectuur uw onderneming betere teogang geeft tot de klant
Gebonden Nederlands 2004 9789020958942Samenvatting
Ondernemingen worden uitgedaagd om hun merken continu te analyseren en bij te sturen in functie van de verwachtingen van de consument. Consumenten willen doordringen tot de waarden die ondernemingen met hun producten willen uitdragen en hebben daarbij in de eerste plaats toegang tot de uiterlijke tekens van die producten: de naam, het logo en alle vormen van communicatie. De auteur licht dit toe via het 'KernMerk', dat alle eigenschappen van een merk combineert.
Dit boek is een standaardwerk dat een stapsgewijze benadering van merkenarchitectuur op valk van producten en bedrijven biedt. Het is gebaseerd op theorie, talloze cases (vaak uit de jarenlange eigen praktijk), onderzoek, interviews met experts, quotes en literatuuroverzichten vanuit een Belgisch-Europese visie. De auteur gaat in dit boek ook op zoek naar de beweegredenen van ondernemers om merken in te zetten, maar ook naar de methodes om merken zichtbaarder en meer verkoopstimulerend te maken.
Specificaties
Lezersrecensies
Geef uw waardering
Inhoudsopgave
Inleiding
Dankwoord
1. Merketing
2. Merkelementen.
3. Merkenarchitectuur
4. Merkenorganisatie
5. Merkenmanagement
Noten
Bibliografie
Perslijst
Lijst Expert Interviews
Trefwoordenlijst
Lijst bedrijfs- en merknamen
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan