

Paul Bessems is chairman & founder of the Weconomics Foundation. Hij studeerde bedrijfskunde aan de Technische Universiteit Eindhoven, vakgroep Organisatiekunde.
Meer over Paul BessemsWeconomics
Hoe overleef je als informatiewerker de 21e eeuw?
Paperback Nederlands 2013 9789023251033Samenvatting
De belangrijkste drijfveer voor onze welvaart is steeds het verbeteren van onze productiviteit geweest. Maar ICT, social media, het nieuwe werken en allerlei managementconcepten hebben de informatiewerker nauwelijks productiever gemaakt. Waarom niet? Eenvoudig omdat we het verwerken van informatie binnen muren van bedrijven en instellingen organiseren.
Het is beter om dit werk te organiseren met professionele communities en gedeelde informatienetwerken. Een landbouwer wordt ook niet productiever in een fabriek, evenals een fabrieksarbeider die niet productiever wordt op een boerderij! Werk en werkorganisatie moeten bij elkaar passen en doen dat al lang niet meer.
Dit boek is onderdeel van het Weconomics programma voor het verbeteren van de productiviteit van de informatiewerker en het organiseren van een duurzame economie en welvaart. Dit boek richt zich vooral op de informatiewerker die (zelf) slimmer wil samenwerken, informatie wil delen, communiceren en productiever wil worden om zodoende minder stress te ervaren en meer tijd over te houden voor vrije tijd en andere taken. Naast een programma is Weconomics ook een organisatiemodel en een infrastructuur.
Specificaties
Inhoudsopgave
1. Inleiding
2. Werk, productiviteit en welvaart
3. Analyse
4. Organisatiemodel
5. Gedeeld informatienetwerk
6. Communities
7. Concepten
8. Transitie
Bijlagen
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan