Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Handboek Marketing 4.0
Handboek Marketing 4.0
Handboek Marketing 4.0
Paul Postma

Paul Postma - econoom, Universiteit van Amsterdam - is een internationaal erkende marketingautoriteit en legde de basis voor de marketingbenadering die als CRM een wereldwijde vlucht heeft genomen.

Meer over Paul Postma
Paul Postma: ‘De Digital Marketing Cyclus is een Tesla’ Ger Post 23 januari 2018 Paul Postma schreef met collega’s het Handboek Marketing 4.0, digital data-driven-direct. ‘Basisconcepten die juist heel waardevol zijn in de digitale wereld ontsnappen aan de aandacht.’ Lees het volledige artikel
Paul Postma

Handboek Marketing 4.0

Digital, data-driven, direct

Paperback Nederlands 2018 9789024400584
22 beoordelingen
Voormalig top 100Totaal 6 dagen
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
41,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

'Handboek Marketing 4.0' is de geheel vernieuwde versie van het standaardwerk 'Handboek Direct Marketing 3.0'. Het marketingvakgebied heeft zich met big data en social media razendsnel ontwikkeld naar digitaal en datagestuurd, met direct als de leidende vorm.

'Handboek Marketing 4.0' beschrijft deze ontwikkeling, en laat de betekenis zien van marketing intelligence, analysetools, web first, social media en neuromarketing. Het boek bevat een praktisch stappenplan met herkenbare voorbeelden. Het is verrijkt met korte cases en sluit af met negen praktijkcases die inzicht geven in de praktijk van Marketing 4.0.

'Handboek Marketing 4.'0 is geschreven voor professionals en voor hbo-studenten marketing en communicatie.

Specificaties

ISBN13:9789024400584
Trefwoorden:marketing, direct marketing, nieuwe media, neuromarketing, social media, marketing intelligence
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:452
Uitgever:Boom
Druk:3
Verschijningsdatum:1-9-2021
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:
Jongbloed:Accountancy en administratie

Expertrecensies (3)

Handboek Direct Marketing 3.0
Max Kohnstamm | 28 maart 2013
Paul Postma heeft zijn Handboek Direct Marketing aangepast aan de vele ontwikkelingen binnen ons vakgebied. Met name de spectaculaire evolutie op online gebied heeft geleid tot een ingrijpend herziene druk met als titel: Het Handboek Direct Marketing 3.0.
Lees verder
Social media en games in nieuwe DM-bijbel
Paul Groothengel | 17 januari 2012
Direct marketing zit al vele jaren in de toolkit van iedere marketeer en gaat steeds zwaarder wegen. Zeker in tijden van crisis, als de CFO van de marketingdirecteur wil weten wat het marketingbudget nu concreet heeft opgeleverd. Daarbij komt: databasesoftware wordt steeds slimmer, en de direct marketeer heeft de vergaande mogelijkheden van social media ontdekt. Vooral vanwege dat laatste besloot marketingadviseur Paul Postma zijn in 2007 gepubliceerde ‘Handboek Direct Marketing 2.0’ herzien, en dat heeft geresulteerd in het logische vervolg Handboek Direct Marketing 3.0.
Lees verder
Handboek Direct Marketing 2.0
Eric van Arendonk | 17 december 2007
Persoonlijk vind ik het lezen van handboeken niet echt prettig. Dat heeft te maken met de opzet van een handboek. Het is zo vreselijk volledig. Daar is op zich niets mis mee, maar hierin zit opgesloten dat je dus ook basiszaken tegenkomt die voor jou als niet meer dan open deuren zijn. Aan de andere kant heeft dat ook een voordeel. De opbouw is logisch omdat het stap voor stap de materie behandelt. Het handboek 'Direct Marketing 2.0' van Paul Postma is wat mij betreft dan ook een echt handboek: een goede opbouw en de materie wordt bijzonder helder uiteengezet. Deze heldere opzet maakt het mogelijk het boek als bladerexemplaar te gebruiken, dus om te raadplegen als je met een vraagstuk zit waarvoor je op dat moment net even wat meer diepgang zoekt.
Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
22 stemmen
18
1
0
2
1
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

interview
Paul Postma: ‘De Digital Marketing Cyclus is een Tesla’
Ger Post 23 januari 2018 Paul Postma schreef met collega’s het Handboek Marketing 4.0, digital data-driven-direct. ‘Basisconcepten die juist heel waardevol zijn in de digitale wereld ontsnappen aan de aandacht.’
Artikel lezen
preview
Handboek Marketing 4.0 - Digital Data-Driven Direct
Paul Postma 23 januari 2018 Alle drie zijn ze er al. Robots die je tot op zekere hoogte kunnen verstaan en kunnen handelen, drones om medicijnen te bezorgen in verlaten gebieden, en auto’s die trajecten zonder chauffeur afleggen. Maar een massale doorbraak? Laten we het erop houden dat dát Marketing 5.0 wordt. Wat is er nu in ons vakgebied veranderd?
Artikel lezen
interview
Paul Postma: ‘Sociale media spelen perfect in op oerdriften’
Paul Groothengel 3 februari 2012 Sociale media zijn de ultieme vorm van uit het raam hangen en kletsen met iedereen die langskomt. Dat schrijft marketingman Paul Postma in zijn hernieuwde Handboek Direct Marketing 3.0. Sociale media bieden, samen met games, uitgelezen mogelijkheden voor (direct) marketeers.
Artikel lezen

Over Paul Postma

Paul Postma - econoom, Universiteit van Amsterdam - is een internationaal erkende marketingautoriteit en legde de basis voor de marketingbenadering die als CRM een wereldwijde vlucht heeft genomen. Na een loopbaan in het bedrijfsleven bouwde hij als partner van Ernst & Young een internationale CRM praktijk op. Veelgevraagd spreker in binnen- en buitenland, en auteur diverse boeken. Postma is daarnaast bekend van zijn 'Verkoopefficiency'-methode voor prestatieverbetering in de persoonlijke verkoop. Directeur van Paul Postma Marketing Consultancy B.V. (PPMC) te Nieuwegein, het organisatieadviesbureau voor commerciële vraagstukken. PPMC adviseert bedrijven en organisaties in de business-to-business en in de consumentensector bij keuze en uitvoering van hun commerciële strategie. PPMC werd op basis van onderzoek door TNS NIPO in 2010 verkozen tot het beste marketing- en businessconsultancy bedrijf in Nederland voor Mc Kinsey en de Boston Consulting Group.

Andere boeken door Paul Postma

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord
Introductie

1. De ontwikkeling van marketing naar marketing 4.0
2. Het tweedefasemarketing proces
3. Data en analyse
4. De marketing 4.0 media: digital, data-driven en direct
5. Het waarnemen van marketing 4.0 media
6. Juridische aspecten

Cases

Eindnoten
Register
Figuren en tabellen
Dankwoord

Aanbevolen live events...

donderdag 20-04-2023

Jitske Kramer over Teamintelligentie

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Anatomie van de Verleiding
    Paul Postma
    Anatomie van de Verleiding
    € 36,50
  • De gehaakte aardbei
    Paul Postma
    De gehaakte aardbei
    € 16,95
  • Big Data Marketing
    Paul Postma
    Big Data Marketing
    € 37,95
  • StoryBrand
    Donald Miller
    StoryBrand
    € 28,99
  • AI in marketing
    Charida Dorder
    AI in marketing
    € 27,99
  • Sterk digitaal merk
    Ingmar de Lange
    Sterk digitaal merk
    € 36,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Handboek Marketing 4.0

        Handboek Marketing 4.0
        Paul Postma
        /