Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Onboarding

Blijvend succes van nieuwe medewerkers

Paperback Nederlands 2015 9789024403486
Voormalig top 100Totaal 90 dagen
Verkooppositie 5083Hoogste positie: 51
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Organisaties zijn gebaat bij nieuwe medewerkers die snel operationeel zijn, die gemotiveerd zijn en zich verbinden aan de organisatie.

Effectieve onboarding vertaalt de organisatiedoelen naar doelen voor werknemers. Dit zorgt ervoor dat nieuwkomers sneller hun netwerk opbouwen en beter weten wat er van hen wordt verwacht. Ze voelen zich betrokken en komen tot goede prestaties.

Dit boek geeft iedereen die een nieuwe medewerker in zijn organisatie of team krijgt handvatten voor onboarding. Het gaat in op de belangrijkste concepten om nieuwkomers succesvol aan boord te krijgen en te behouden voor de organisatie.

Slidin’book. Lees, kijk, leer. Meer!
Als professional wil je op een efficiënte manier relevante vakkennis opdoen. In dit boek krijg je via bondige slides een snel beeld van het onderwerp. En kun je daarnaast doorlezen wanneer je meer inhoudelijke diepgang zoekt. Of je leest en versnelt door het bekijken van de slides.

Specificaties

ISBN13:9789024403486
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:120
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:20-10-2021
ISSN:

Expertrecensies (1)

Onboarding
Carla Verwijs | 29 juni 2015
U herinnert zich vast nog wel de eerste tijd in een nieuwe baan. U was enthousiast over de nieuwe mogelijkheden, begon met hoge verwachtingen die mede werden gevoed door de gesprekken met de recruiter en manager. 
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Ardiënne Verhoeven: ‘Onboarding is geen kwestie van gehoorzamen’
Bas Hakker 1 augustus 2019 Ardiënne Verhoeven schreef het boek Onboarding, management van verwachtingen. Dit boek gaat over de fase waarin medewerkers aan de slag gaan bij een onderneming en hoe je dat goed kan organiseren.

Over Ardiënne Verhoeven

Ardiënne Verhoeven heeft ruim twintig jaar ervaring in hrm en recruitment. Zij begon haar loopbaan als hrm-manager bij KPN en Unilever en werd als adviseur bij vele (middel)grote organisaties betrokken. Onder de naam Work- Wonders adviseert en ondersteunt Verhoeven organisaties bij hun bemensingstrategie. Daarnaast is zij auteur van diverse hrmanagementboeken en -artikelen in vaktijdschriften.

Andere boeken door Ardiënne Verhoeven

Inhoudsopgave

Kijken, lezen en leren

1. Inleiding op onboarding
1.1 Wat is onboarding?
1.2 Drijfveren vanuit het perspectief van de organisatie
1.3 Drijfveren vanuit het perspectief van de nieuwe medewerker

2. Management van verwachtingen
2.1 Onderzoek naar verwachtingen
2.2 Het psychologisch contract
Case &Samhoud Consultancy: over en weer

3. Support door de organisatie
3.1 Leren kennen van cultuur
Organisatiecultuur in de praktijk
3.2 Netwerken bouwen
Wat is een goed netwerk?
3.3 Het actief ondersteunen van een (loop)baan
3.4 Leren kennen van regels en procedures
Case ING: in honderd dagen oranje

4. Voorwaarden voor goede onboarding
4.1 Het geven en krijgen van feedback
4.2 Werken vanuit verbinding

5. Implementatie
5.1 Onboarding organiseren
5.2 Strategisch onboardingsplan
5.3 Individueel onboardingsplan
Case Ahold: doelgroepgerichte onboarding

Bijlage 1: Evaluatie onboarding
Bijlage 2: Gespreksleidraad cultuur

Literatuurlijst

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Onboarding