Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Briljante businessmodellen in food

Baanbrekers voor betere en betaalbare voeding

Gebonden Nederlands 2016 9789024404735
10
Voormalig top 10Totaal 42 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

De wereldbevolking groeit, het klimaat staat onder druk. Voeding is het wereldvraagstuk van de toekomst!

Dat vraagt om bedrijven die kosten reduceren door duurzaam te werken en die meer verdienen door gezonde kwaliteit te leveren. Gelukkig zijn er organisaties die laten zien hoe het moet. Laat je inspireren door de twintig cases van organisaties die gezond en duurzaam eten betaalbaar en schaalbaar maken. Met lessen die je zó in je eigen bedrijf kunt toepassen.

- Boeren en ingrediënten: Stadsboerderij, Kassen, Olam en Chapul.
- Productie en verwerking: Bourgogne, Unilever, Hampton Creek en &samhoud food.
- Distributie en verkoop: Amul, Intermarche´, Whole Foods Market en Aarsti Derne.
- Koken en bereiden: Haringkaken, Compass Group, DiverXO en FoodPairing.
- Eten en cultuur: Ayurveda, Jamie Oliver, Maimonides Medical Center en Etixx.

Jeroen Kemperman, Jennifer op 't Hoog (beiden werkzaam bij Achmea) en Jeroen Geelhoed (&samhoud) inspireerden al talloze organisaties met de bestsellers 'Briljante businessmodellen', 'Briljante businessmodellen' in de zorg en 'Briljante businessmodellen in finance'.

Specificaties

ISBN13:9789024404735
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:400
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:17-11-2016
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (2)

Briljante businessmodellen in food
Rob van Nes | 1 augustus 2017
Wil je kennis over de foodsector in brede zin verbreden, ben je erin werkzaam of voornemens dat te worden of volg je een studie in die richting, dan is Briljante businessmodellen in food een must-read.
Lees verder
Briljante businessmodellen in food
Sjors van Leeuwen | 27 februari 2017
De wereldbevolking groeit en het klimaat staat onder druk. Betaalbare, gezonde en duurzame voeding is hét wereldvraagstuk voor de toekomst. Dat lukt niet als we blijven doen wat we altijd al deden. Daarvoor moet het roer om, daarvoor zijn Briljante businessmodellen in food nodig.
Lees verder

Lezersrecensies

4.9 van de 5
7 stemmen
6
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (4)

interview
Jeroen Kemperman: ‘Qua voeding is Nederland echt top’
Paul Groothengel 2 januari 2017 Het vierluik is compleet. Na drie boeken over ‘briljante businessmodellen’, toegepast op finance en zorg, sluiten Jeroen Kemperman, Jennifer op ’t Hoog en Jeroen Geelhoed hun reeks af met Briljante businessmodellen in food. Met als hamvraag: hoe maak je gezond en duurzaam eten betaalbaar en schaalbaar?
preview
Briljante Businessmodellen in Food - De toekomst - Hoe je insecten aan de man brengt
Jeroen Kemperman 7 november 2016 In november verschijnt het 4e deel in de reeks Briljante businessmodellen. Dit keer zoomen de auteurs in op de foodsector en ook in dit deel krijgen we cases uit verleden, heden en de toekomst. Onder het motto: A Business Carol - The Case of Business Past, Present and Future geeft Kemperman alvast een drietal cases weg. Vandaag: De toekomst.
preview
Briljante Businessmodellen in Food - Het heden - Leren van kasbouw
Jeroen Kemperman 24 oktober 2016 In november verschijnt het 4e deel in de reeks Briljante businessmodellen. Dit keer zoomen de auteurs in op de foodsector en ook in dit deel krijgen we cases uit verleden, heden en de toekomst. Onder het motto: A Business Carol - The Case of Business Past, Present and Future geeft Kemperman alvast een drietal cases weg. Vandaag: Het heden.
preview
Briljante Businessmodellen in Food - het verleden: Authentiek boeren gaat de wereld niet redden
Jeroen Kemperman 12 oktober 2016 In november verschijnt het 4e deel in de reeks Briljante businessmodellen. Dit keer zoomen de auteurs in op de foodsector en ook in dit deel krijgen we cases uit verleden, heden en de toekomst. Onder het motto: A Business Carol - The Case of Business Past, Present and Future geeft Kemperman alvast een drietal cases weg. Deze week: Het verleden.

Over Jeroen Kemperman

Jeroen Kemperman is Senior Manager Strategie, Programma's en Investeringen bij Achmea, divisie Zorg & Gezondheid.

Andere boeken door Jeroen Kemperman

Over Jeroen Geelhoed

Jeroen Geelhoed heeft een passie voor het creëren van succesvolle, dienstverlenende organisaties waarin mensen excelleren en tot bloei komen. Hij maakt deel uit van een 'gewoon ongewoon' adviesbureau: &Samhoud en is auteur van de boeken 'Plezier en prestatie' en van 'Kus de visie wakker'.

Andere boeken door Jeroen Geelhoed

Over Jennifer op 't Hoog

Jennifer op 't Hoog is Programmamanager Cocreatie met Partners bij divisie Zorg & Gezondheid van Achmea.

Andere boeken door Jennifer op 't Hoog

Inhoudsopgave

Inleiding
Lees(plezier)wijzer

Deel I: kader briljante businessmodellen in food

1. Disruptie en businessmodelinnovatie
1.1 Baanbrekende oplossingen in werelden van vraag, aanbod, schaarste en overvloed
1.2 Disruptieve technologie en de opkomst van nieuwe businessmodellen
1.3 Maatschappelijke uitdagingen en technologieën voor businessmodelinnovatie in food
1.4 Uitdagingen en groeipaden naar briljante businessmodellen in food

2. Wat zijn de fundamenten van een briljant businessmodel?
2.1 Visie
2.2 Positionering

3. Wat is een businessmodel?
3.1 Marktsegmenten
3.2 Waarde voor de klant
3.3 Levering
3.4 Operatie

4. Waardecreatie en totaalkader
4.1 Waardecreatie voor alle stakeholders
4.2 Conceptueel kader en fasering
4.3 Toets op briljantheid: Zelfassessment businessmodellen in food

Deel II: cases briljante businessmodellen in food
5. Ingrediënten & boeren
5.1 Historisch schaalbaar en gezond: Boerenbedrijf Van den Heiligenberg
– Wim Kemperman, Ida Kemperman-Wilke, Kees Kemperman & Jeroen Kemperman
5.2 Is schaalbaar en wordt gezond: Glastuinbouw in het Westland
– Rudy van der Linden & Jeroen Kemperman
5.3 Nu al schaalbaar én gezond: Olam
– Eva van der Want & Jennifer op ’t Hoog
5.4 Is gezond en wordt schaalbaar: Chapul
– Thomas Bachet, Raheel Raisi & Jennifer op ’t Hoog

6. Productie & verwerking
6.1 Historisch schaalbaar en gezond: Haring kaken
– Jeroen Kemperman
6.2 Is schaalbaar en wordt gezond: Unilever
– Judith van Beek & Jennifer op ’t Hoog
6.3 Nu al schaalbaar én gezond: Hampton Creek
– Remy Middelhoff, Eelke Kroes & Jeroen Geelhoed
6.4 Is gezond en wordt schaalbaar: &samhoud food
– Lars Rigter & Jeroen Geelhoed

7. Distributie & verkoop
7.1 Historisch schaalbaar en gezond: Amul
– Robin Hulsman & Jeroen Geelhoed
7.2 Is schaalbaar en wordt gezond: Intermarché
– Eva van der Want, Koen Harms & Jennifer op ’t Hoog
7.3 Nu al schaalbaar én gezond: Whole Foods Market
– Charlotte van den Hoven van Genderen & Jennifer op ’t Hoog
7.4 Is gezond en wordt schaalbaar: Aarstiderne
– Lile Drost & Jeroen Kemperman

8. Bereiding & koken
8.1 Historisch schaalbaar en gezond: Bourgognewijn uit de Côte d’Or
– Jeroen Kemperman & Floor Burgers
8.2 Is schaalbaar en wordt gezond: Compass Group
– Anke Boonstra, Tom Schraauwen & Jeroen Kemperman
8.3 Nu al schaalbaar én gezond: Foodpairing
– Frédérique Smit, Bob van Leeuwen & Jeroen Geelhoed
8.4 Is gezond en wordt schaalbaar: DiverXO en StreetXO
– Sil Boedi Scholte, Ingrid Smolders & Jeroen Geelhoed

9. Eten & cultuur
9.1 Historisch schaalbaar en gezond: Ayurveda bij het Ulpotha resort
– Lieke Snoek & Jennifer op ’t Hoog
9.2 Is schaalbaar en wordt gezond: Jamie Oliver Foundation
– Robin Hulsman, Marieke van der Heijden & Jeroen Geelhoed
9.3 Nu al schaalbaar én gezond: Koosjer bij Maimonides Medical Center
– Erik Bouwens & Jeroen Geelhoed
9.4 Is gezond en wordt schaalbaar: Sportvoeding bij Etixx
– Jaap van den Berg, Marlon Hoogervorst & Jeroen Kemperman

10. Samenvattende lessen voor het creëren van briljante businessmodellen in food
10.1 Waarom? De visie en merkpositionering: Doe ik de juiste dingen?
10.2 Hoe? Het businessmodel: Doe ik dit op de juiste manier?
10.3 Wat? De waardecreatie: Creëer ik relevante waarde?

Noten
Bronnen
Over de auteurs
Dankwoord

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Briljante businessmodellen in food