Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Het einde van winkels?

De strijd om de klant

Paperback Nederlands 2017 9789024407811
10
Voormalig top 10Totaal 155 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Winkels kennen zware tijden: recessie, lokale wetgeving, parkeerproblemen, internetverkopen en de sterke macht van leveranciers. Kopen op internet, 24/7, is een volwaardig alternatief geworden voor de lokale winkel met strikte openingstijden en een beperkt assortiment. Is er nog wel een toekomst voor winkels? Welke ontwikkelingen volgen elkaar op en hoe zijn deze te vertalen naar interessante Business Models?

Kansen en bedreigingen
Cor Molenaar analyseert de strijd, de gevaren, maar beschrijft ook de talloze kansen en mogelijkheden waarmee de retail het tij kan keren. Hij behandelt het nieuwe koopgedrag van consumenten (het nieuwe winkelen), de evolutie van de retail (hoe het was, hoe het is en hoe het moet worden) en laat zien hoe de toekomst voor de winkel er daadwerkelijk uit gaat zien.

Toegevoegde waarde
Winkels moeten anders worden, opnieuw hun toegevoegde waarde gaan bepalen en op een andere manier samenwerken met leveranciers en klanten om te overleven. Vaak wordt een webshop als de oplossing gezien, maar is dat echt zo? Ook op internet gaat er nog veel veranderen. Veel webwinkels zullen verdwijnen of een kwijnend bestaan hebben, alleen de grote aanbieders en webwinkels die optimaal gebruik maken van de kansen van internet zullen overleven.

Specificaties

ISBN13:9789024407811
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:220
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:11-1-2017
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (5)

Het einde van winkels?
Martien de Laat | 8 oktober 2012
Als je tegenwoordig door een winkelstraat loopt, valt het steeds vaker op dat er een winkelpand leeg staat. Hoe komt dat toch, naderen we het einde van de winkel zoals we die kennen? Cor Molenaar constateerde hetzelfde en heeft dit fenomeen onderzocht. Het resultaat van zijn onderzoek is vervat in het boek 'Het einde van winkels?'
Lees verder
Het einde van winkels?
Ricardo van Noort | 10 juli 2012
'Het einde van winkels?' Een pakkende titel waarbij je mogelijk denkt aan een beperkt aantal mogelijkheden voor retailers. Het tegendeel is waar. Cor Molenaar beschrijft op eenvoudige wijze de verschillende opties om te overleven in de veranderende wereld. Of om kansen (opnieuw) in te schatten. Hoewel het boek zich toespitst op de rol van winkels en fabrikanten is de inhoud van het boek ook relevant voor niet-retailers.
Lees verder
Het einde van winkels?
Paul Hassels Mönning | 2 maart 2012
'In 2020 zal het aantal fysieke winkels zijn gehalveerd.' Deze en andere uitspraken zorgen voor veel publiciteit rondom Cor Molenaar's boek 'Het einde van winkels?' Molenaar schetst niet louter dit soort doemscenario's voor retailers. Evenmin beschouwt hij internet en nieuwe media als heilige graal. Het boek is een pleidooi voor het werkelijk centraal stellen van de klant. En voor het formuleren van echt nieuwe concepten. Praktisch geschreven, en modern van opzet (QR codes) biedt dit boek wat mij betreft juist ook inspiratie voor niet-retailers die de kansen van dit digitale tijdperk nog onvoldoende benutten of serieus nemen.
Lees verder
Winkelier kan niet meer om internet heen
Paul Groothengel | 7 oktober 2011
Arme winkelier. Marges staan onder druk, fabrikanten openen hun eigen outlets en de consument houdt z’n hand op de knip. En dan is er uiteraard nog internet, steeds meer klanten slaan de winkel over en kopen online. Wat moet je als winkelier? Wat is een handige strategie als je ook het net op wil? Daarover schreef adviseur en hoogleraar e-commerce Cor Molenaar het boek Het einde van winkels?
Lees verder
Het einde van winkels?
Eric van Arendonk | 7 oktober 2011
Cor Molenaar is geen onbekende, door zijn eerder verschenen boeken heeft hij een goede reputatie opgebouwd. Ik ben benieuwd of hij dat nu weer waarmaakt. De titel is heftig; 'Het einde van winkels' Als middenstandszoon en nu marketeer met een focus op retail heb ik een meer dan een gezonde maar vooral kritische belangstelling voor dit onderwerp.
Lees verder

Lezersrecensies

3.9 van de 5
14 stemmen
6
3
3
1
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Cor Molenaar

Cor Molenaar is directeur van het adviesbureau eXQuo consultancy, voorzitter van het RFID platform Nederland, en voorzitter van de Stichting Thuiswinkel certificering (thuiswinkelwaarborgmerk). Daarnaast is hij Hoogleraar E-Marketing aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en adviseur van gerenommeerde bedrijven, zowel in de reail als de dienstverlening. Tevens is hij o.a. jurylid van de NIMA jaarprijs en lid van het examencollege van NIMA. Hij is auteur van een aantal boeken w.o. 'Internet overleven', '(e)marketing', 'Het nieuwe winkelen' en 'Het einde van winkels?'. Zie voor meer info ook www.heteindevanwinkels.nl.

Andere boeken door Cor Molenaar

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Het einde van winkels?
2. Het nieuwe (koop)gedrag, de consument anno nú
3. Is er nog een toekomst van de retail?
4. Webwinkels, de toekomst van de retail?
5. Technologie en de retail
6. Nieuwe concepten, nieuwe kansen
7. Het einde van de winkel

Visie van ondernemers op retailing en webretailing
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het einde van winkels?