Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Kernbegrippen van professionele communicatie

Paperback Nederlands 2019 9789024424894
Vandaag voor 17:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

'Kernbegrippen van professionele communicatie' biedt je de theoretische en praktische basis voor een goede start in de communicatie. Centraal staat professionele communicatie: de communicatie voor, vanuit of met organisaties. Aan de hand van een toegankelijk schema leer je de basisbegrippen kennen, zoals visie, publieksgroepen, content, context en aanpak. Alles wat de beginnende communicatieprofessional nodig heeft, helder uitgelegd door Paula Zweekhorst en Peter ’t Lam.

'Kernbegrippen van professionele communicatie' is de opvolger van 'Kiezen voor Communicatie'.

Uniek aan dit boek
- compleet geactualiseerd en nog logischere opbouw;
- het onmisbare fundament voor communicatie;
- helder en compact.

Inclusief extra studiemateriaal op bijbehorende website!
- video’s en links met heldere uitleg over modellen,
- begrippen en theorieën;
- aanvullende artikelen en literatuur.

Specificaties

ISBN13:9789024424894
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:144
Uitgever:Boom
Druk:2
Verschijningsdatum:20-5-2019
ISSN:

Expertrecensies (1)

Kiezen voor communicatie
Louis Thorig | 11 mei 2016
De draagwijdte van communicatie, informatie en informatievoorziening is de laatste jaren sterk toegenomen. De ontwikkelingen in de communicatiewetenschap gaan razendsnel.
Lees verder

Lezersrecensies

3.0 van de 5
4 stemmen
1
0
2
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Peter 't Lam

Peter ’t Lam studeerde Politicologie aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. In 2012 promoveerde hij bij prof. dr. Jan Kleinnijenhuis op een onderzoek naar mediaberichtgeving en publieke opinie ten aanzien van de Europese Unie. Hij is ruim 30 jaar actief als docent Communicatie in het hbo, momenteel aan de hogeschool Inholland, en publiceerde enkele studieboeken over communicatie. Daarnaast participeert hij in diverse vormen van overleg op het gebied van communicatie-onderwijs.

Andere boeken door Peter 't Lam

Over Paula Zweekhorst

Paula Zweekhorst studeerde communicatiewetenschap in Nijmegen en promoveerde daar in 2001 bij prof. dr. James Stappers op een onderzoek naar de visie van topmanagers op communicatie. Samen met drie collega’s richtte ze adviesbureau Spectrum4hr in Breda op: een bureau met een eigen, nuchtere kijk op organiseren en communiceren dat klanten helpt bij het ontwikkelen van visie, rol en strategie in HRM en communicatie. Daarnaast is ze actief in het hoger onderwijs (bachelor en master) op het gebied van communicatie en maakt ze deel uit van de Onderwijsadviesraad van Logeion.

Andere boeken door Paula Zweekhorst

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Visie op communicatie
2. De organisatie
3. Publieksgroepen
4. Content
5. Connect
6. Context
7. Aanpak

Literatuur
Illustratieverantwoording
Register
Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Kernbegrippen van professionele communicatie