Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Groeiversnellers

50 breekijzers voor elke groeifase van jouw bedrijf

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2019 9789024428021
Direct te downloaden

Samenvatting

Je bent een ondernemer of leider met groeiambities. Maar net als je denkt dat je lekker gaat, koers je af op de volgende barrière. Een unieke uitdaging denk je, immers, jouw bedrijf is ook uniek. Toch?

De pijn die groeibedrijven ervaren blijkt echter minder uniek te zijn dan je denkt. Elk groeibedrijf doorloopt namelijk dezelfde vijf groeifasen met bijbehorende uitdagingen en groeipijn. Hoe zorg ik dat ik aantrekkelijk ben en blijf voor mijn klanten en medewerkers? Hoe overtuig ik financiers om
te investeren in mijn groei? En hoe vergoot ik de schaalbaarheid van mijn bedrijf? Allemaal vragen waar iedere ambitieuze ondernemer of leider mee rond loopt.

Marc van Eck en Markward van der Mieden beschrijven op prikkelende wijze hoe je de vijf groeifasen van iedere onderneming doorbreekt en écht impact maakt met je business. Aan de hand van inspirerende voorbeelden bieden ze vijftig praktische breekijzers om de groei van je bedrijf te versnellen en door alle plafonds heen te breken.

Specificaties

ISBN13:9789024428021
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:176
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:22-11-2019
ISSN:

Expertrecensies (1)

Groeiversnellers - 'Compact boek waar je vlot doorheen leest'
Sjors van Leeuwen | 7 december 2020
Ondernemen gaat met vallen en opstaan. Iedere groeifase kent zijn eigen groeipijnen of je nu in de pioniers- of standaardisatiefase zit. In Groeiversnellers vind je 50 breekijzers om met jouw bedrijf succesvol de stap naar de volgende fase te maken en de groei te versnellen.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
3 stemmen
1
1
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

Over Marc van Eck

Marc van Eck is oprichter en managing director van New Growth Strategies en heeft de afgelopen 20 jaar talloze merken en organisaties geholpen met hun positionering in allerlei branches. Hij is tevens voorzitter van het college van register marketeers, spreker, initiatiefnemer van de Internal Branding vakgroep van het NIMA, distinguished lecturer Nyenrode, auteur van diverse bestsellers.

Andere boeken door Marc van Eck

Over Markward van der Mieden

Markward van der Mieden is oprichter van PIT Agency, een bureau dat organisaties helpt groeien d.m.v. employer branding en recruitment marketing. Eerder was hij algemeen directeur bij Zorgeloosch, één van de snelstgroeiende bedrijven van Nederland (FD Gazellen top 100). Markward is tevens spreker en auteur van het boek Good Business, waarin hij een blauwdruk geeft voor het bouwen van een sterk en betekenisvol merk.

Andere boeken door Markward van der Mieden

Inhoudsopgave

Inleiding: groeien voor meer impact 8
Hoe lees je dit boek? 11

Pioniersfase 14
1 Doen maakt minder moe 16
2 Durf pijn te lijden 18
3 Creëer een paard van Troje 20
4 Meer bereiken door minder te doen 23
5 Ieder gesprek is een pitch 25
6 Alleskunners kunnen niks 28
7 Kies en je wordt gekozen 30
8 Ondernemen is bruut 33
9 Durf te vragen 35
10 Vind je kruiwagen 37
11 Je eerste medewerker aannemen 40
12 Zonder spreadsheet geen financier 43
13 Investeerders verleiden 46

Organisatiefase 50
14 Bouw een sterk werkgeversmerk 52
15 Focus je niet op blije klanten, maar op blije medewerkers 55
16 Gedeelde waarden en aanvullende competenties 58
17 Uit je jasje groeien 61
18 Durf geld uit te geven 64
19 Bend the rules 67
20 Innoveren start met schaamteloos kopiëren 70
21 Van uitvoerder naar versneller 73
22 Profiteer van de digitale revolutie 76
23 Bespaar miljoenen met slimme business software 79
24 Een winnend plan met OGSM 82

Managementfase 86
25 Beter management zonder managers 88
26 Je bent pas een eikel als je géén feedback geeft 91
27 Stop met T-shirts en doppers, start met honderd dagen onboarding 94
28 De beste medewerkers zijn luie medewerkers 97
29 Schenk alleen aandacht aan goede medewerkers 100
30 Motiveer medewerkers met gortdroge data 103
31 Elke dag 1% beter 106
32 De marge zit in de marge 109
33 Stalk je klanten 111
34 Content is king, executie is keizer 114

Delegeerfase 118
35 Geef de touwtjes uit handen 120
36 Zelfsturende teams bestaan niet 122
37 Groei door een merk-waardige cultuur 125
38 Toon op-merkelijk leiderschap 128
39 Afleren is moeilijker dan aanleren 131
40 Loyaliteit kost geen tijd 134
41 Zonder tegenslag geen succes 137

Standaardisatiefase 140
42 Maak van standaardisatie een kunst 142
43 Van productizen naar ‘verdiensten’ 145
44 Om te innoveren, hoef je niet creatief te zijn 148
45 Kies radicaal voor duurzaamheid 151
46 Wendbaar je koers houden 154
47 Massa is nog altijd kassa 157
48 Exporteer je succes 160
49 Marktaandeel vergroten tijdens krimp 163
50 Regeer over je graf 166

Bonusversneller:
Groei geweldig, bouw een good business 169

Genoemde boeken en leestips 173
Over Markward 174
Over Marc 175

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Groeiversnellers