Dr. Pieternel Dijkstra is sociaal psycholoog en oprichter van de IBT Academie, een scholingsplatform voor relatie- en gezinstherapeuten. Ze werkt als psycholoog, trainer in de geestelijke gezondheidszorg, onderzoeker en auteur. De laatste jaren werkt ze vooral vanuit de derde generatie cognitieve gedragstherapie, waar IBCT een onderdeel van is.
Meer over de auteursTrainingskaarten set 2 Zelfregulerend leren met effectieve leerstrategieën
Losbladig Nederlands 2023 1e druk 9789024455836Samenvatting
Iedere leerling heeft de potentie het beste uit zichzelf te halen, of zij of hij nu bovengemiddeld, gemiddeld of benedengemiddeld presteert. Om leerlingen van alle niveaus te helpen hun beste prestaties te leveren, kun je leerstrategieën inzetten om zelfregulerend te leren. In het boek Zelfregulerend leren beschrijven Pieternel Dijkstra, Petra Bunnik en Aimee Greveling veertien effectieve leerstrategieën.
Met de Trainingskaarten set 2 Zelfregulerend leren met effectieve leerstrategieën wordt het makkelijk om in de praktijk met deze strategieën aan de slag te gaan. Set 2 bevat 64 nieuwe opdrachten om in de klas te oefenen met leerstrategieën. De trainingskaarten kunnen samen met Set 1 of apart ingezet worden.
Met deze Trainingskaarten stimuleer je leerlingen om zich de 14 leerstrategieën eigen te maken en deze effectief in te zetten tijdens het leren. De kaarten zijn primair gericht op gebruik in de bovenbouw van het basisonderwijs en de eerste drie klassen van het voortgezet onderwijs. Immers, hoe eerder leerlingen leerstrategieën aanleren en trainen, hoe groter het effect op hun verdere schoolloopbaan kan zijn.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan